Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم رئیس جهاد کشاورزی استان شخصا پیگیر مشکلات طرح‌ها شود

رئیس جهاد کشاورزی استان شخصا پیگیر مشکلات طرح‌ها شود

استاندار همدان گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی شخصا پیگیری مشکلات طرح های این بخش شود؛ اگر پیگیری کند نمی گویند مدیرکل وارد طرح جزئی شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع مونع تولید استان همدان با بیان اینکه یکصد طرح در نوبت بررسی بانک کشاورزی است، اظهار داشت: نماینده جهاد کشاورزی باید پیگیر عقد قرارداد طرح های این بخش در بانک باشد.

وی با تأکید بر نصب کنتور هوشمند در چاه ها، خاطرنشان کرد: امور آب باید بر نصب کنتور هوشمند نظارت جدی داشته باشد اما واحدی که سالهاست فعالیت می کند و پروانه بهره برداری دارد در موردی جز این، نیازی به استعلام و مجوزهای جدید ندارد.

استاندار همدان خطاب به مدیر شعب بانک کشاورزی، اظهار داشت: در خصوص یک طرح دامداری برای اخذ تسهیلات، سند در رهن بانک قرار گرفته اما دوباره تمام استعلام ها از سر گرفته شده است؛ مدیر شعب بانک کشاورزی زود تحت تأثیر جو همدان قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح استعلام شرکت گاز، برق، تأمین اجتماعی، دارایی، اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و ثبت اسناد را پیگیری کرده در حالیکه پروانه کسب و بهره برداری دارد و یکبار این مراحل را طی کرده است؛ چرا دوباره باید برای دریافت سرمایه در گردش استعلام بگیرد.

استاندار همدان گفت: در این پرونده تنها مهلت مجوز بهره برداری آب به پایان رسیده اما با این وجود 9 استعلام را پیگیری کرده و وقت زیادی را برای آن صرف کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه این مشکل، ضعف رئیس جهاد کشاورزی استان نیز هست، خاطرنشان کرد: آقای رضوانی جلال بزرگ خانواده کشاورزی استان است و باید چنین موضوعاتی را پیگیری کند.

وی افزود: بانک می گوید مجوز بهره برداری آب این طرح به پایان رسیده و این درست است و باید تمدید شود اما درخواست انجام مابقی استعلام ها، مردم آزاری است.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: من استاندارم و هزاران کار دارم و طرح های ستاد تسهیل یکی از کارهای من است اما این طرح ها به اندازه ای برای من مهم است که نمی توانم در جلسه ستاد تسهیل شرکت نکنم؛ رئیس جهاد کشاورزی، خود پیگیر مشکل این طرح شود. اگر پیگیری کند چیزی از شأن او کم نمی شود و نمی گویند مدیرکل وارد طرح جزئی شده است.

نیکبخت در بخش دیگری از این جلسه به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان دستور داد که میزان بدهی مالیاتی یکی از طرح های دامدای استان را برای پاسخ به استعلام بانک جهت اخذ تسهیلات را بررسی کند.

مدیر ارشد استان همدان با اشاره به فعالیت چند بانک تخصصی از جمله بانک رفاه، صنعت و معدن و کشاورزی، اظهار داشت: تا کنون مشکلی از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بانک رفاه و یا از سوی رئیس صنعت، معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن اعلام نشده است با اینکه تسهیلات هریک از طرح های این بانک کمتر از ده میلیارد تومان نیست.

وی همچنین تصریح کرد: رئیس جهاد کشاورزی استان مشکلات طرح ها با بانک کشاورزی را برطرف کند که اگر مشکلات حل می‌شد باید پرداختی این بانک از 250 میلیارد تومان عبور می کرد.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه تصور ما این بود که باید به متقاضیان بخش کشاورزی بگوییم که از خودشان دفاع کنند، یادآور شد: متقاضیانی که در ستاد تسهیل حضور پیدا می کنند از موارد آگاهند و اگر وضعیت این افراد که سر زبان و استعداد دارند، این است دیگر متقاضیان باید چه کار کنند.

وی با اشاره به اینکه فکر می کنم مدیر بانک کشاورزی نمی رسد طرح ها را پیگیری کند، اظهار داشت: طرح هایی که با پیچ و تاب و مشکلات مواجه می شود باید توسط مدیر بانک مورد بررسی قرار بگیرد.

استاندار همدان تأکید کرد: من از بانک کشاورزی رضایت کامل دارم اما این رویه را نمی پسندم که کارها معطل بماند با اینکه مدیرعامل بانک کشاورزی در کشور هماهنگی و همکاری خوبی دارد.

نیکبخت با بیان اینکه ایرادات طرح های متقاضی تسهیلات هم به سازمان جهاد کشاورزی و هم به بانک می گردد، یادآور شد: رئیس سازمان و مدیر بانک باید باهم طرح ها را بررسی می کردند و به نظر من باید تعامل این دو بخش با یکدیگر بیشتر شود.

وی در ادامه یادآور شد: از عملکرد معاون سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی راضی نیستم چراکه 527 طرح را به بانک معرفی کرده و 158 مورد به ثمر رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن