Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس زندانی شدن یکی از مدیران همدانی/اگر روزی سکوت کردم بدانید مشکلی هست/غیب شدن 50 هزار میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها

خجسته مطرح کرد:
زندانی شدن یکی از مدیران همدانی/اگر روزی سکوت کردم بدانید مشکلی هست/غیب شدن 50 هزار میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روزی دیدید امیر خجسته در برابر مسائل و مفاسد اقتصادی سکوت کرد، بدانید مشکلی هست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، امیر خجسته در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار همدان نیوز در خصوص موضوع غار علیصدر با اشاره به انجام پیگیری‌ها برای رفع مشکلات غار، اظهار داشت: ما در موضوع غار علیصدر اجازه ندادیم هرکسی بر اساس استنباط خود صحبت کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اعلام نتیجه از سوی دادستانی بیش از یک سال طول می کشید قول داده شد که نتیجه در طول 10 روز انجام شود که با پایان مهلت ده روزه، نامه ای به دادستانی ارسال شده و قرار است یکشنبه در خصوص نمایندگانی از دادستانی درباره این موضوع در مجلس توضیح دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس اعلام دادستانی تخلفی در غار صورت نگرفته و مشکل مدیریتی است، خاطرنشان کرد: تقاضای استان این بوده که در این خصوص توضیح مکتوب ارائه و قضاوت به خوبی انجام شود چراکه پیش از این اعلام شده بود که قضاوت اولیه از سوی دادستان عجولانه بوده است.

وی در خصوص تحقیق و تفحص از استانداری همدان، یادآور شد: این موضوع تقاضای مجمع نمایندگان استان بود و مواردی در استاندازی باید اصلاح می شد که از جمله می توان به گزارشات اقتصاد مقاومتی و اشتغال اشاره کرد که چند جلسه با حضور استاندار در مجمع نمایندگان برگزار و توضیحاتی از سوی مطرح شد که تا حدودی توانست نظر مجمع را به خود جلب کند.

خجسته همچنین تصریح کرد: در مجمع با استاندار توافق شد که تا حد امکان مدیر غیر بومی وارد استان نشود؛ برای مثال حکم مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از سه ماه پیش از انتصاب مدیر فعلی ابلاغ شده بود اما با وجود مخالفت مجمع و استاندار همدان با روند قبلی، جابجایی انجام نشد.

وی با تأکید بر انتصاب مدیران بومی در دستگاه های استان همدان، اظهار داشت: یکی از مدیران غیر بومی، مدیر فرودگاه بود که مشکلاتی برای استان ایجاد کرد و الان هم در زندان به سر می‌برد.

خجسته گفت: اتفاقات بدی در فرودگاه همدان افتاده و تمام فرودگاه ها در تیررس بازرسی‌ها قرار گرفته که نتایج در آینده اعلام می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف هشت هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان، یادآور شد: ۲۰ نفر از افراد اثرگذار در کشور و زالوصفت در بانک‌های توسعه و دی، چندین شرکت راه اندازی کردند، وام گرفتند و از چک به عنوان ضامن استفاده کردند که این ضمانت قابل تأیید نیست.

وی اضافه کرد: پس از بررسی ها مشخص شد که یک هزار میلیارد تومان به حساب یک نفر واریز شده است و مابقی نیز به حساب دیگر افراد؛ تمام مبالغ واریزی رصد شده که بر اساس بازرسی‌ها مشخص شد که مبالغ به حساب شخصی ۲۰ نفر واریز شده است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مهلتی داده شده که افراد مبالغی که از بیت المال بلعیدند و سرمایه فرهنگیان را که ماهیانه ۶۰ هزار تومان به حساب صندوق واریز کردند، به تاراج بردند بازگردانند در غیر این صورت هم اسامی افراد اعلام خواهد شد و هم دستگاه نظارتی ورود پیدا خواهد کرد و خاطیان به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی با بیان اینکه مهم برای ما بازگشت سرمایه فرهنگیان است که باز خواهدگشت، اظهار داشت: رئیس جمهور در یک سخنرانی اعلام کرده بود که افراد از این بانک وام گرفته اند اما گزارش دقیقی در خصوص مسئله صندوق به رییس جمهور داده نشده است؛ درست است وام گرفته اند اما تضامین ندارد و پول سوخته است و افراد مبالغی را برده اند که برنگشته است.

خجسته با اشاره به تلاش برای بازگشت سرمایه های غارت شده، خاطرنشان کرد: همانطور که مبالغ غارت شده در بنیاد شهید و بانک دی و وجوهی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان که به دبی منتقل شد بود، بازگشت مبلغ صندوق نیز بازمی گردد.

وی در ادامه یادآور شد: در خصوص موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان، هشت نفر زمینه بازداشت شده و حکم جلب تعدادی نیز صادر شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده مفاسد اقتصادی در مجلس در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه در خصوص حقوق های نجومی اتفاقی نیفتاده است، تصریح کرد: در این مورد گلایه مندی از دیوان محاسبات است چراکه گزارشی که ارائه کردند مناسب نبود و باید عملیاتی شود.

خجسته افزود: اولین کار مجلس تعیین تکلیف مباحث است البته هر سه قوه و تمام دستگاه های مرتبط با مباحث اقتصادی باید موضوع حقوق های نجومی را تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه موضوعاتی همچون حقوق‌های نجومی مطرح می شود اما پس از مدتی رها می‌شود که خوشایند نیست، اظهار داشت: مجلس و دیوان محاسبات و دولت باید در این زمینه وارد کار شوند اما عزمی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با فساد اقتصادی شعاری است، خاطرنشان کرد: برخورد زمانی است که در میدان آزادی حکم خدا برای مفاسد عملاییتی شود و دست غارتگران هشت هزار، سه هزار و سی هزار میلیارد تومان که تعداد آنها زیاد است، قطع شود.

خجسته ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان در یکی از بانکها نیست که پس از بررسی، نتایج اعلام می شود.

وی با بیان اینکه مردم می خواهند بدانند که پرونده امثال بابک زنجانی به کجا رسید، یادآور شد: ۲۰ دستگاه نظارتی باید وارد شود و دست دزدان اقتصادی را باید قطع کند؛ قانون مشکلی ندارد و دستگاه نظارتی و قوه قضاییه و مجلس باید آن را عملیاتی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که در برابر مفاسد اقتصادی سینه سپر کرده و بایستید بنابراین اولین اقدام باید از مجلس باشد و ابتدا از مجلس برای مقابله باید شروع کرد و نباید از آن فرار کرد که در این زمینه ۶۰ نفر وارد عمل شده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار همدان نیوز مبنی بر اینکه «در خصوص حقوق های نجومی و دیگر مفاسد اقتصادی، رشوه به نمایندگان باعث سکوت آنها شده یا خیر؟»، اظهار داشت: مطمئن باشید اگر ریگی در کفش من باشد سکوت می کنم، اگر نه فریاد می زنم. به طور قطع اگر روزی خجسته سکوت کرد یعنی مشکلی وجود دارد.

خجسته با بیان اینکه موضوع رشوه همه جا هست، یادآور شد: من نمی توانم در این خصوص صحبت چندانی داشته باشم.

وی اضافه کرد: قرار بود در مجلس نهم هیئت تحقیق و تفحص مفاسد اقتصادی جلسه تشکیل دهند اما چرا تشکیل ندادند؟ افراد جای حاکم و محکوم را عوض می کردند و این یعنی مشکل وجود دارد.

خجسته افزود: مفاسد اقتصادی در کشور شبکه‌ای و سیستمی شده و چون با افراد خائن و ترسو برخورد نشده فکر می کنند هرکاری می توانند انجام دهند و تا زمانی که برخورد قاطع نشود این روند ادامه دارد و افراد فضا را فراهم می بینند.

وی با اشاره به دستگیری مدیرعامل بانک دی، یادآور شد: متأسفانه افرادی ذی نفوذ در این موارد حمایت می کنند که یا اطلاعی ندارند و باید آگاه شوند و یا خبر دارند و در این صورت مشکوک هستند.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس در این زمینه به فاسدان اقتصادی و حامیان آن در هر دولت و هر جناحی رحم نمی کند؛ فساد، فساد است و فرقی نمی کند در مجلس است یا دیگر دستگاه ها.

وی ادامه داد: برخورد جناحی حاشیه امن ایجاد می کند و باید ریشه ای برخورد شود .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن