Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کبودرآهنگ و بهار ۲ نماینده در مجلس یازدهم خواهند داشت

بهرام نیا:
کبودرآهنگ و بهار ۲ نماینده در مجلس یازدهم خواهند داشت

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان همدان مقرر شده تا شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن بهرام نیا در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر حسب مصوبه مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا تعداد نمایندگان در برخی از حوزه‌های انتخابیه افزایش یابد، در استان همدان مقرر شده تا شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ 2 نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مولفه‌های خاص افزایش تعداد نمایندگان، بیان کرد: افزایش نمایندگان باید در چهارچوب خاصی انجام شود، وسعت، جمعیت و جغرافیا از جمله شاخصه‌هایی هستند که در افزایش تعداد نمایندگان تاثیرگذار است.

بهرام نیا با اشاره به پیش بینی ساز و کاری خاص برای افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: چهارچوب مشخصی برای افزایش تعداد نمایندگان توسط مجلس و دولت تهیه شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد نمایندگان باید در ابتدای مجلس دهم به سرانجام برسد زیرا این موضوع هر دوره‌ای به دوره بعد موکول شده است، گفت: این حق مردم است و قانون اساسی نیز بر افزایش 20 نماینده به واسطه هر 10 سال تصریح دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان افزایش تعداد نمایندگان را در مجلس یازدهم شاهد بود، افزود: هر چه زودتر افزایش تعداد نمایندگان به سرانجام برسد، نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن