Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس شرط اعزام حجاج به عربستان

شرط اعزام حجاج به عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است تا زمانی که عربستان از زیر بار پذیرش مسئولیت فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه شانه خالی کند، امکان اعزام حجاج به عربستان وجود ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، شهروز برزگر کلشانی با اشاره به مذاکراتی که قرار است ایران و عربستان 5 اسفندماه در رابطه با نحوه اعزام حجاج ایرانی به مراسم حج سال آینده داشته باشند، گفت: مسئولیت فاجعه ای که در سال 94 در عربستان افتاد به صورت مستقیم برعهده مسئولان سعودی است چرا که سوءتدبیر آنها باعث این وقایع ناگوار شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به دنبال حوادث رخ داده در عربستان، مسئولان سعودی حتی اقدام به پرداخت دیه و حق و حقوق حجاج و خانواده های آنها نکرده و از زیر بار آن شانه خالی می کنند لذا تا زمانی که تمام حق و حقوق زائران پرداخت نشده، نباید قضیه اعزام حجاج به مراسم حج صورت گیرد.

وی افزود: اجرای مناسک حج همچون دوره های پیشین نیز حق مسلم ایرانیان بوده و موضوعی نیست که دولت عربستان بخواهد یا بتواند مانع اجرای آن شود چرا که خواست ملت ایران و مسئولان اجرای کامل مناسک حج و تأمین نیازهای اساسی مسلمانان در این مراسم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار تعیین تکلیف نحوه صدور ویزا برای حجاج ایرانی شد و خاطرنشان کرد: در نهایت اگر عربستانی ها با تأمین تمام شرایط جمهوری اسلامی برای اعزام حجاج موافقت کردند لازم است سازوکاری برای صدور ویزای حجاج بین دو کشور تدوین شود.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن