Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس 6هزار نفر مجري انتخابات در همدان هستند

فرماندار همدان:
6هزار نفر مجري انتخابات در همدان هستند

فرماندار همدان گفت: در شهرستان همدان 6 هزار نفر مجري برگزاري انتخابات هستند که اميدواريم بتوانيم انتخابات خوب، سالم و باشکوهي را داشته باشيم تا ضمن برپايي انتخاباتي پرشور، رقابت خوبي را نيز در بين کانديداهاي  انتخاباتي شاهد باشيم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان، علي تعالي در نشست توجيهي کانديداهاي انتخابات شوراي اسلامي شهرهاي همدان، جورقان، مريانج و قهاوند اظهار کرد: جلسات مختلفي را با حضور شما و مجريان انتخابات در طول اين دوره خواهيم داشت که اميدواريم در سايه تعامل، گفت‌وگو و همکاري با شما، رقابت سالم، اخلاقي و ديني داشته باشيم.

وي خطاب به داوطلبان انتخابات شوراي شهر و روستا مبني بر اينکه کانديداها با هدف خدمت به مردم پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند، افزود: داوطلبان با رعايت شئونات ديني و اخلاقي براي اينکه باري را از روي دوش خلق بردارند، احساس وظيفه کرده و وارد گود انتخاباتي شده‌اند.

فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه حضور و رقابت سالم داوطلبان انتخاباتي باشکوه خواهد بود، افزود: در فرايند انتخاباتي سه مرحله مهم را کانديداها بايد مدنظر داشته باشند که مرحله نخست مربوط به قبل از انتخابات، تبليغات و رقابت‌هاي انتخاباتي است.

وي با تأکيد بر اينکه دوره رقابت و تبليغات دوره‌اي است که بيانگر رويکرد هر فرد و شخص براي ورود به شورا است، بيان کرد: اگر در دوره تبليغات و رقابت‌هاي انتخاباتي انصاف را رعايت کرده و از تخريب‌هاي غيرمنصفانه پرهيز کنيم، همين رويکرد در دوره خدمت به مردم در قالب شورا نيز وجود خواهد داشت.

تعالي بر رعايت و التزام داوطلبان به قانون و اخلاق تأکيد کرد و افزود: در مرحله تبليغات کانديداها بايد حقوق ديگران را رعايت کنند و در صحنه رقابت به هر وسيله‌اي رقيب را از صحنه خارج نکنند بلکه در اين وادي تنها به معرفي برنامه‌هاي خود پرداخته و رقيب خود را تخريب نکنند.

وي با اشاره به اينکه اگر يک داوطلب در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي هر گونه رفتار غيرمنصفانه را انجام دهد، بعيد است که در شورا بتواند قانون را رعايت کند، افزود: با توجه به بيانات امام و رهبري در خصوص التزام به قانون در انتخابات بايد کانديداها وعده‌هايي را براي جذب آرا دهند که منافاتي با قانون نداشته باشد.

فرماندار همدان با بيان اينکه داوطلبان بايد با مردم صادقانه حرف زده و هزينه روي دوش دولت نگذارند، افزود: کانديداها بايد سعي کنند که در حد مقدورات خود تبليغ کنند تا در مقام عمل بتوانند به وعده‌هاي خود جامه عمل بپوشانند.

وي تخريب رقيب انتخاباتي را يک رفتار غيراخلاقي دانست و افزود: رفتار تخريبي رقيب آن هم از سوي يک فرد مسلمان پسنديده نيست و داوطلبان بايد در مرحله تبليغات انتخابات تنها به معرفي و ارائه برنامه‌هاي خود بپردازند زيرا برخي تبليغات‌هاي پرحجم نتيجه معکوس مي‌دهد.

تعالي با اشاره به اينکه حدود 323 داوطلب در عرصه انتخابات شوراي شهر و روستا در همدان به رقابت مي‌پردازند، بيان کرد: اگر هر يک از شرکت کنندگان رفتار غيراخلاقي داشته باشند، قابل کنترل نخواهد بود و  بر اين اساس در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي عاجزانه تقاضا داريم که به موانع قانوني دقت کافي داشته باشند.

وي در ادامه ستادهاي انتخاباتي را بيانگر رفتار شخصيتي کانديداها برشمرد و تصريح کرد: نامزدهاي انتخاباتي بايد ضمن التزام به قانون، عوامل خود را نيز توجيه کنند که دست به کارهاي نامرتبط و ناهنجار نزنند زيرا هر کاري که عوامل ستادهاي انتخاباتي انجام دهند، منتسب به داوطلب است.

فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه بايد در ترکيب ستادها سعي بر ايجاد صحنه سالم رقابت انتخاباتي باشد، گفت: قانون تکاليفي را براي کانديداها گذاشته که بايدها و نبايدهايي را بايد رعايت کنند زيرا در غير اين صورت موارد تخلف جمع‌بندي و رسيدگي مي شود.

وي با اشاره به اينکه کانديداها پس از پايان مهلت تبليغات بايد به قانون تمکين کنند، افزود: نجابت و تميکن به آرا مرحله بعد از رأي‌گيري است و افرادي که به هر دليلي از ورود به شورا باز مي‌مانند بايد نجابت و قانون‌‌مداري را پيشه کنند.

تعالي به شرايط حضور نمايندگان داوطلبان در شعب اخذ رأي اشاره کرد و گفت: نمايندگان کانديداها هيچ دخل و تصرفي در فرايند اجراي انتخابات نخواهند داشت و تنها مي‌توانند گزارشات مراحل اخذ رأي را به نامزدها ارائه کنند.

وي با بيان اينکه نامزدهاي انتخاباتي بايد شرايط و امکانات حضور نمايندگان خود در شعب اخذ رأي را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: در صورت وجود شکايت و اعتراض‌، بايد گزارش آن را به نامزد خود ارائه کرده و با مهر و امضاي خود نامزد به هيأت نظارت ارجاع شود.

فرماندار همدان با تأکيد بر اينکه نامزدهاي انتخاباتي سعي کنند تا سه روز مانده به شروع روز رأي گيري ليست نمايندگان خود و حتي انصراف خود از کانديداتوري را به فرمانداري اعلام کنند، افزود: با توجه به اينکه در انتخابات براي چاپ تعرفه‌ها، چوب خط‌ها و ليست‌هاي انتخاباتي هزينه زيادي پرداخت مي‌شود، نامزدها قبل از هزينه، تصميم نهايي خود را اتخاذ کنند.

وي با بيان اينکه ارتباط با نامزدهاي انتخاباتي در موارد ضروري از طريق پيامک است، بيان کرد: داوطلباني که پيامک تبليغاتي تلفن همراه خود را مسدود کرده‌اند، يا نسبت به فعال سازي ان اقدام کنند و يا شماره ديگري را براي ارتباط گيري از فرمانداري معرفي کنند.

تعالي با بيان اينکه مدت فعاليت تبليغاتي نامزدها 8 روز قبل از اخذ رأي خواهد بود، گفت: در فعاليت تبليغاتي داوطلبان ممنوعيت‌هايي وجود دارد که اگر رعايت نشود، تحت پيگرد قانوني قرار مي‌گيرد.

وي ديوارنويسي، استفاده از رنگ‌هاي سيال و خارج از عرف، استفاده از ميز خطابه نماز جمعه، صدا و سيما و هرگونه ابزار دولتي را براي تبليغات انتخاباتي ممنوع دانست و افزود: فعاليت‌هاي انتخاباتي کارمندان در ساعات اداري، فعاليت تبليغاتي مجريان انتخابات، الصاق عکس بر روي تابلوي بيمارستان، مدارس، تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، معابر دولتي وابسته به دولت و تأسيسات دولتي از ديگر موارد ممنوعه است که در صورت مشاهده برخورد قانوني مي‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به اينکه شهرداري‌ها مکان‌هاي را براي تبليغات نامزدهاي انتخاباتي در نظر خواهند گرفت، افزود: داوطلبان سعي کنند تنها در اين محل‌هاي مشخص شده اقدام به نصب اقلام تبليغاتي کنند تا شاهد بي‌نظمي در روند تبليغات نباشيم.

وي اضافه کرد: در شهرستان همدان 6 هزار نفر درگير اجراي انتخابات هستند که اميدواريم بتوانيم انتخابات خوب، سالم و باشکوهي را داشته باشيم تا ضمن برپايي انتخاباتي باشکوه بتوانيم سلامت و رقابت خوبي را نيز در عرصه انتخابات شاهد باشيم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن