Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس وزارت بهداشت نظارت بر کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس را تشدید کند

وزارت بهداشت نظارت بر کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس را تشدید کند

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم تعبیه دوربین های مدار بسته در کارخانجات سوسیس و کالباس برای جلوگیری از بروز تخلفات، گفت: وزارت بهداشت به موضوع سوسیس و کالباس های بی کیفیت ورودی جدی داشته باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه متولی نظارت بر روند تهیه سوسیس و کالباس و این گونه محصولات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، گفت: یکی از مواردی که ضریب امنیت غذایی را کاهش و مردم را با نگرانی هایی مواجه کرده است موضوع استفاده از گوشت های فاسد و غیربهداشتی در تولید سوسیس و کالباس است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تشدید نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عملکرد کارخانجات سوسیس و کالباس تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت باید به طور مداوم بازدیدهای سرزده و نظارت های نامحسوسی را از نحوه عملکرد این کارخانجات داشته و بر چگونگی روند و تهیه گوشت های فرآوری شده نظارت بیشتری داشته باشد تا چنانچه فرد یا افرادی در این باره تخلفی مرتکب شود شناساسی، تولید فرآورده ها در مسیر درست هدایت شده، ضریب امنیت غذایی مردم افزایش یابد و مردم بتوانند با آرامش بیشتری از این محصولات استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت باید با همکاری با سیستم های انتظامی متخلفان را شناسایی و به مردم معرفی کند زیرا نحوه تولید سوسیس و کالباس به گونه ای است که مواد حاوی آن را نمی توان به درستی تشخیص داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مهمترین راهکار جلوگیری از تولید سوسیس و کالباس بی کیفیت افزایش نظارت است، تصریح کرد: از آنجایی که تولید فرآورده های گوشتی بی کیفیت و ناسالم سلامت مردم را نشانه می رود بنابراین به صورت جدی نیاز است وزارت بهداشت بعد از شناسایی متخلفان آنها را به سیستم های قضایی معرفی کند تا جرائم قانونی در مورد آنها اعمال شود.

لزوم تعبیه دوربین های مدار بسته در کارخانجات سوسیس و کالباس برای جلوگیری از بروز تخلفات

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تعبیه دوربین های مدار بسته در کارخانجات سوسیس و کالباس برای جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد و گفت: با تعبیه چنین دوربین هایی احتمال بروز خطا و تخلف از سوی این مراکز به حداقل می رسد.

سیاست گذاری و هر گونه برنامه ریزی برای سلامت امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت بهداشت و درمان است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیاست گذاری و هر گونه برنامه ریزی برای سلامت امنیت غذایی مردم بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، افزود: وزارت بهداشت باید به موضوع سوسیس و کالباس های بی کیفیت ورودی جدی داشته باشد.

لازم به ذکر است که اخیرا با کشف نزدیک به ۴ تن گوشت فاسد از یک کارخانه تولید سوسیس و کالباس در شمال کشور، این کارخانه پلمب شد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن