Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تفکیک وزارتخانه‌ها با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است

تفکیک وزارتخانه‌ها با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تضاد است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، اقدام دولت در ارائه لایحه تفکیک سه وزارت‌خانه صنعت، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان را به صورت دو فوریتی عجولانه دانست.

 

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته با اشاره به اقدام دولت در ارائه لایحه تفکیک سه وزارتخانه به خانه ملت گفت: تصمیم گیری در مورد مسائل کلان اجرایی کشور نیازمند وقت کافی برای بررسی تخصصی است.

نماینده مردم  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لایحه دولت که با قید دو فوریت در روزهای گذشته به مجلس شورای اسلامی ارائه شد زمان کافی برای بحث و تبادل نظر را سلب کرد، زیرا بر اساس ماده 165 آئین نامه داخلی حداکثر زمان تعریف شده برای طی فرآیند ارجاع لایحه به کمیسیون و سپس ارائه گزارش از کمیسیون به صحن علنی 72 ساعت است.

خجسته ضمن تاکید بر نواقص قانونی این لایحه اظهار داشت: بر اساس ماده 28 برنامه ششم توسعه دولت موظف است نسبت به چابک‌سازی دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده و در این راستا باید به میزان حداقل 15 درصد نسبت به وضع موجود تا پایان برنامه از حجم دستگاه‌های اجرایی کشور بکاهد اما در صورت تفکیک این سه وزارت خانه به چهار وزارتخانه دیگر و سازمان ملی جوانان حجم دولت افزایش می‌یابد که این اقدام علاوه بر افزایش هزینه‌ها بدون پیش‌بینی در ردیف‌های بودجه با اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز در تضاد است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم توجه و استفاده دولت آینده از مدیران کارآمد و متخصص در امور اجرایی افزود: تفکیک سه وزارتخانه مطروحه موافقین و مخالفینی دارد که لازم است برای جمع بندی نهایی از نظرات همه استفاده شود، مسئله‌ مورد اجماع تمام مسئولان موضوع تخصص‌گرایی در سطح مدیریت کلان کشور است و این مسئله از همان زمان ادغام این سه وزارتخانه مورد توجه همه کارشناسان قرار داشت.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: اگر پس از ادغام وزارتخانه ها از مدیران متخصص در هر یک از معاونت‌های داخلی و سازمان‌های مربوطه استفاده می‌شد امروز شاهد این نارسایی‌ها نبودیم. / خانه ملت

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن