Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس حملات موشکی سپاه به مواضع داعش توجیه حقوقی دارد

حملات موشکی سپاه به مواضع داعش توجیه حقوقی دارد

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هماهنگی ایران و سوریه حمله موشکی ایران به مواضع داعش قابلیت توجیه حقوقی دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار در خصوص توجهیات حقوقی حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مواضع داعش در سوریه، اظهار داشت: لازم است از نیروهای سپاه پاسداران که پاسخ مناسبی به عوامل خود فروخته داعش دادند، تشکر کنیم.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قانونی سوریه در جریان این موضوع بوده و با هماهنگی قبلی این حملات انجام شده است، گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، از منظر حقوقی نیز این اقدام جمهوری اسلامی ایران قابل توجیه حقوقی است.

پورمختار با بیان اینکه بر اساس منشور سازمان ملل متحد حملات موشکی سپاه به مواضع داعش، مورد قبول است، بیان کرد: اجازه دولت سوریه در این موضوع شائبه‌های پیرامون استفاده ایران از زور در این موضوع را برطرف می‌کند.

وی افزود: حسب اطلاع، دولت قانوی سوریه در جریان این اقدام موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بود و از مسیر گذر موشک‌ها در حمله به مواضع داعش مطلع بود.

پورمختار با بیان اینکه بر اساس قطعنامه 2254 جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه حمله به مواضع داعش را داشته است، متذکر شد: بر اساس منشور سازمان ملل متحد ایران می‌توانست در مقابل داعش دفاع مشروع کند تا جلوی تحرکات بعدی این گروه تروریستی که تهدیدهای رسمی خود را اعلام کرده بودند، بایستد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل روشنی برای حقانیت جمهوری اسلامی جهت حمله به عوامل داعش وجود دارد، گفت: این گروه‌ها هر چند از لحاظ ماهیتی گروه‌های غیر رسمی هستند ولی به دلیل حمایت برخی کشورها مانند عربستان سعودی و آمریکا از داعش، رفتار جمهوری اسلامی قابل توجیه است تا در آینده داعش اجازه حمله به ایران را به خود ندهد./خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن