Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس وزارت نیرو مشکل آب شرب 600 هزار همدانی را حل کند

وزارت نیرو مشکل آب شرب 600 هزار همدانی را حل کند

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس خواستار تدبیر وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب ۶۰۰ هزار نفر از مردم همدان شد.

به گزارش "همدان نیوز" امیر خجسته با اشاره به بحران کم آبی همدان در فصل تابستان گفت: ما در استان همدان انتطارمان از وزیر نیرو  این است که بحث آب شرب ۶۰۰ هزار همدانی را تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: هدر گذشته این موضوع را پیگیری کرده ایم و مقداری از تامین آب از سد تالوار انجام شده و در حال حاضر نیز به طور جدی پیگیری می کنیم و بنا بوده است که این سد آب همدان را تامین کند ولی این سد توانایی تامین آب را ندارد و با وجود هزینه های سنگینی که در این بخش شده است و پیگیر این موضوع هستیم و جلسه ای با مسئولان وزارت نیرو برای آب شرب همدان داریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه باید آب شرب همدان را تامین کنیم، گفت: در غیر این صورت در  آینده نزدیک به شدت با مشکل و بحران مواجه خواهیم شد چرا که از ۱۰۰ چاهی که آب شهر را تامین می کردند، بیش از ۴۰ چاه خشک شده اند و حفره آب های زیرزمینی به شدت فرو نشست کرده اند و یک خطر جدی برای همدان آب شرب است.

خجسته همچنین با اشاره به وضعیت آب در روستاهای آن استان خاطرنشان کرد: مشکل آب روستاها را غالبا توانسته ایم حل کنیم به طوری که مجتمع هایی ایجاد شده که هریک از آن ها می تواند آب ۵ تا ۶ روستا را تامین کند و در همدان در حوزه آبرسانی روستایی اقدامات خوبی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در پاسخ به سئوالی در خصوص امکان انتقال آب از نقاط دیگر به استان همدان تصریح کرد: مسئولان وزارت نیرو برای انتقال آب در حال انجام کار کارشناسی هستند و اطلاعات آن را در اختیار ما گذاشته اند وامید بسیاری به این طرح وجود دارد که قرار است ۶۳ میلیون متر مکعب به صورت سالانه انتقال آب به همدان صورت گیرد./خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن