Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پور مختار: کسی حق ندارد از عملکرد شرکت علیصدر دفاع کند/برخی دنبال سودجویی هستند/حکم خلع ید به میراث فرهنگی همدان ابلاغ شد

باز هم جنجال علیصدر؛
پور مختار: کسی حق ندارد از عملکرد شرکت علیصدر دفاع کند/برخی دنبال سودجویی هستند/حکم خلع ید به میراث فرهنگی همدان ابلاغ شد

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مدیریت غار علیصدر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار در جمع خبرنگاران با اشاره به استرداد 23 میلیارد تومان از سوی شرکت سیاحتی علیصدر به خزانه، اظهار داشت: بر اساس گزارش دادستان دیوان محاسبات رسیدگی مقدماتی در دادسرای دیوان صورت گرفته و دادخواست صادر شده که بازگشت 23 میلیارد تومان به بیت المال توسط شرکت یکی از دو موضوع دادخواست است.

وی ادامه داد: شرکت علیصدر در 23 یا 24 سال گذشته باید درآمد را به خزانه واریز می کرد و حکم واریز این درآمد قطعیت دارد و به شعبه مستشاری ارجاع داده شده و در مرحله صدور رأی قرار دارد.

پورمختار همچنین تصریح کرد: دومین موضوع دادسرای دیوان هم روش مدیریت شرکت در طول این بیست و چند سال است که ایراد قانونی و حقوقی داشته و شرکت توانایی و صلاحیت مدیریت را ندارد؛ مدیریت غار شرایط وخیمی دارد و افرادی که به علیصدر سفر می کنند، رضایت ندارند.

وی با تأکید بر اینکه رأی این است که شرکت علیصدر از مدیریت خلع ید شود، خاطرنشان کرد: قرار است مدیریت غار در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد و اینکه به شخص واجد صلاحیت واگذار شود یا خود میراث مدیریت کند، مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان اجرای حکم، یادآور شد: در خصوص زمان رأی باید هیئت مستشاری رأی بدهد که پس از صدور رأی، حکم به سمت اجرا می رود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی بیش از یک ماه پیش، حکم خلع ید را به اداره کل میراث فرهنگی استان همدان ابلاغ کرده و باید خلع ید صورت بگیرد.

پورمختار با بیان اینکه از واگذاری مدیریت شرکت به میراث فرهنگی استان ضرر نمی کند، اظهار داشت: تنها کسی که از این موضوع متضرر می شود، شرکت سیاحتی علیصدر است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی تا امروز یک ریال سود از مجموعه دریافت نکرده است، یادآور شد: عایدی غار علیصدر باید به استان و در درجه اول به کبودرآهنگ برگرددد و حکم واگذاری صد درصد باید اجرایی شود که در میراث فرهنگی مقدمات در حال فراهم شدن است و اموال و اراضی متعلق به غار در حال بررسی است که شرکت باید تأمین کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط وخیم غار علیصدر گفت: این منطقه زیرساختی ندارد؛ برای مثال هزاران نفر در تعطیلات عید فطر امسال به غار آمدند اما نه امکانات، نه خدمات، نه جای استراحت و نه فروشگاه چندانی در منطقه وجود نداشت و مردم چندین ساعت زیر آفتاب شدید معطل شدند تا به داخل غار راه یابند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی می تواند مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کند، خاطرنشان کرد: اینکه شرکت سیاحتی علیصدر به صورت مجدد مدیریت را بر عهده بگیرد به شرایط جدیدی بستگی دارد و باید تعهد بدهد که در این محل زیر ساخت ایجاد کند و در مدت مشخص این اقدامات را انجام دهد نه اینکه مبالغ را جای دیگری همچون تپه عباس آباد همدان هزینه کند.

محمدعلی پورمختار با اشاره به اینکه میراث فرهنگی می تواند مدیریت را به شخص حقوقی یا حقیقی واگذار کند، اظهار داشت: در مواردی واگذاری مدیریت به پدیده شاندیز مطرح می شود که چنین چیزی نادرست است و مدیریت پدیده در غار مدنظر ما نیست.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور دقیق نمی دانم که ایجاد زیرساخت ها جزء تعهدات  شرکت علیصدر بوده یا خیر؛ یادآور شد: با این وجود شرایط فعلی بی تعهدی است و نباید در حق مردم اجحاف شود و شرکت نباید از هر نفر 35 هزار تومان دریافت کند و هیچ خدماتی ارائه ندهد.

وی در ادامه به خبرنگار "همدان نیوز" گفت: تعریض محور همدان-غار علیصدر تصویب شده و قرار است چهار بانده شود که عملیات اجرایی و کلنگ زنی آن با حضور یکی از مسئولان کشوری آغاز خواهد شد.

پورمختار در ادامه یادآور شد: برخی نمایندگان در تعطیلات به غار رفته بودند و در مجلس به من گلایه کردند که در این منطقه حتی مطب پزشک وجود نداشت که این موضوع جزء مقدمات و اقدامات اولیه در منطقه است.

وی تأکید کرد: این موارد نشان می دهد شرکت سیاحتی علیصدر فقط به دنبال پول، درآمد و سودجویی است و به فکر مردم منطقه و افزایش رضایتمندی مشتریان و گردشگران نیست و این یعنی صلاحیت ندارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من بعید می دانم با این ضعف و ناتوانی اثبات شده در بیست و چند سال گذشته، مدیریت به شرکت برگردد و اگر هم بنابر مدیریت مجدد باشد تعهدات و تضامین سفت و سخت اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر قابل دفاع نیست، اظهار داشت: کسی حق ندارد از عملکرد این شرکت دفاع کند.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان همدان از اقدامات صورت گرفته در خصوص واگذاری مدیریت غار حمایت می کند و همه پشت این موضوع هستند تا تعیین تکلیف صورت بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن