Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس بی‌قانونی، بی‌نظارتی و بی‌مسئولیتی در شبکه بانکی کشور

حاجی‌بابایی مطرح کرد:
بی‌قانونی، بی‌نظارتی و بی‌مسئولیتی در شبکه بانکی کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:زمانی که بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار شود، پول در کشور ارزش پیدا می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی درخصوص ادغام بانکها گفت: می توان عنوان کرد ادغام بانک ها نه اقدام مثبتی محسوب می شود نه منفی، بنابراین باید کارکرد بانک ها اصلاح شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها باید براساس اصول بانکداری تشکیل شوند، ادامه داد:بانک ها باید با چارچوب اصول بانکداری فعالیت های خود را انجام و به مشتریان خدمات ارائه کنند. 

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آنچه در شبکه بانکی کشور اتفاق می افتد، بی قانونی، بی نظارتی و بی مسئولیتی است، ادامه داد:مجلس در برنامه ششم توسعه کشور، مصوباتی در رابطه با نحوه نظارت بانک مرکزی بر عملکرد موسسات مالی و اعتباری داشته که باید بصورت صحیح اجرایی شود.

وی گفت: در مصوبات برنامه ششم توسعه همچنین به موضوع ضرورت استقلال بانک مرکزی توجه شد اما باید پذیرفت برای انجام این مهم بصورت مطلوب باید کارهای اساسی انجام شود.

حاجی بابایی افزود: زمانی که بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار شود، پول در کشور ارزش پیدا می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه شرایطی فراهم شود بانک مرکزی مستقل در برابر مجلس پاسخگو شود، نکته خوبی است اما این موضوع نباید به نحوی باشد که با قانون اساسی مغایرت داشته باشد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن