Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی در وزارت فرهنگ غیرقانونی است

آزادی‌خواه:
تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی در وزارت فرهنگ غیرقانونی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را غیرقانونی خواند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه درباره تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی، توضیح داد: قانون برای فرآیند تولید و پخش فیلم معیار و ملاک را مشخص کرده و شورای صدور پروانه ساخت و شورای صدور پروانه نمایش دو مرجع قانونی هستند که با اعضا و شرح وظایف مشخص درباره اکران یا ساخت فیلم‌ها اظهار نظر قانونی می‌کنند و اظهار نظر هر نهاد دیگری درباره یک فیلم غیرقانونی به شمار می‎آید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر فیلمی مجوز پروانه ساخت را داشت و در مرحله صدور پروانه نمایش ماند و مورد تأیید اعضای شورای پروانه نمایش نبود، آن فیلم، یک فیلم توقیفی محسوب می‌شود و این تعریف دقیقا بر اساس قانون به یک فیلم اطلاق می‌شود.

وی درباره اینکه چرا از ابتدا به فیلمی که مورد تأیید نیست، پروانه ساخت داده می‌شود، گفت: بعضا دیده شده که در مرحله ساخت فیلم، فیلم‎نامه دست‌خوش تغییراتی شده و شورای صدور پروانه نمایش وظیفه‌اش تطبیق فیلم‌نامه با محصول نهایی است. این اقدام کاملا در جهت قانون بوده و در این میان اقدام غیرقانونی تشکیل کمیته‌ای برای بازبینی فیلم‌های توقیفی است که محلی از اعراب ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر دکتر صالحی امیری وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیت کمک به فیلم‌های توقیفی را دارند که ایرادی هم ندارد باید از شورای صدور پروانه نمایش درخواست می‌شد که این فیلم‌ها در شورا بررسی شود نه اینکه در کمیته‌ای غیر قانونی.

اعتراض نمایندگان اقلیت دینی به اکران فیلم اکسیدان

وی تشکیل این کمیته را اقدامی هجو و بیهوده‌ای برشمرد و اضافه کرد: نتیجه اینگونه اقدامات غیرقانونی اکران فیلم‌های توقیفی مثل فیلم اکسیدان است که بعد از سه سال توقیف اکران شد و اعتراض گروه‌های مختلفی از مردم از جمله نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی را هم به دنبال داشته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که با تشکیل دولت دوازدهم سازمان سینمایی در ریل قانون به فیلم‎‌های توقیفی مجوز اکران دهد و شاهد اقدامات غیرقانونی نباشیم./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن