Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس افتتاح مرکز آموزشی درمانی «اکباتان» همدان تا سال آینده

افتتاح مرکز آموزشی درمانی «اکباتان» همدان تا سال آینده

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از افتتاح مرکز آموزشی درمانی «اکباتان» همدان تا سال آینده خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز پزشک و داروساز در همدان اظهار داشت: همدان سابقه طولانی دارد و به این دلیل به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران اسلامی مطرح شده و پس از ماه‌ها اقدام پژوهشی، به این عنوان نامگذاری شد.

وی با اشاره به سخن زیبای بوعلی سینا مبنی بر اینکه «عرض زندگی مهم است و نه طول آن» افزود: بوعلی حکیم هزاره‌هاست و همدان از عنوان پایتخت تاریخ تمدن برخوردار است که هر دو شایسته یکدیگر هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظر گرفتن زیرساخت حوزه پزشکی استان همدان مورد توجه بوده است، یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده همدان جایگاه منطقه‌ای در حوزه پزشکی دارد و قدم‌های بسیار موثری در این زمینه برداشته شده که امید می‌رود زمینه کاری خوبی برای پزشکان فراهم شود.

وی توضیحاتی در خصوص روند ساخت و ساز مرکز آموزشی درمانی اکباتان ارائه کرد و گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه شد و طبق برآوردها این بیمارستان تا سال آینده به عنوان مرکزی شاخص در غرب کشور آماده می‌شود.

پزشکان برای قطب شدن همدان در همه ابعاد پزشکی و بهداشتی تلاش کنند

حاجی بابایی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان طی دو سه سال آینده به عنوان دانشگاه مطرح‌تری در کشور شناخته شود و پزشکان برای قطب شدن همدان در همه ابعاد پزشکی و بهداشتی تلاش کنند.

وی در خصوص وضع بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در برنامه ششم از جمله چالش‌های اساسی موضوع آموزش پزشکی به ویژه از نظر ساختار و نوع نگاهی مورد نیاز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت جلساتی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی در مورد معایب، محاسن و چالش‌های آن برگزار شد گفت: در دولت دوازدهم باید طرح سلامت با نگاه آسیب‌شناسانه مد نظر باشد.

وی مشکل بهداشت و درمان و آموزش را دو موضوع مهم و مطرح در کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: این دو موضوع جزو حقوق مسلم مردم جامعه است و امید می‌رود در دولت دوازدهم شاهد رفع آسیب‌های موجود در این دو حوزه باشیم.

حاجی‌بابایی از پزشکان به عنوان یکی از اقشاری خدوم و دلسوز یاد کرد و از طرف مردم بزرگ استان همدان به آنان روز پزشک را تبریک گفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن