Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تأخیر ۴ ساله دادگاه غیابی خاوری کلاهبرداران را امیدوار کرد

خجسته:
تأخیر ۴ ساله دادگاه غیابی خاوری کلاهبرداران را امیدوار کرد

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است برای پرونده فسادهای بزرگ همچون خاوری، مرتضوی و غیره باید شورای عالی امنیت ملی ورود کرده و هرچه سریع‌تر دادگاه ویژه تشکیل شود.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در واکنش به دادگاه غیابی خاوری متهم پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی که قرار است بعد از گذشت 4 سال از فرار وی از کشور، برگزار شود گفت: خاوری از هر گروه و جناحی که باشد بیت المال را غارت کرده لذا تمام قوای سه گانه باید نسبت به این قضیه جدیت به خرج دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شواری اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: خاوری 4 سال پیش اموال بیت المال را غارت کرده و 3 میلیارد دلار که در حال حاضر بالای 10 هزار میلیارد تومان ارزش دارد با خود برد لذا سکوت مسئولان جایز نیست.

وی افزود: در حال حاضر خاوری در خارج از کشور زندگی مرفهی برای خود تشیکل داده و 4 سال است که به راحتی زندگی می کند و دغدغه ای از پیگیری های حقوقی ندارد که به نظر می رسد به خاطر تعلل دستگاه قضایی در پیگیری پرونده فساد مربوط به وی باشد و تنها نتیجه آن نیز ایجاد امیدواری برای سایر متخلفان و کلاهبرداران که چنین اقداماتی داشته باشند.

خجسته همچنین به موارد مشابهی همچون رسیدگی به پرونده مرتضوی اشاره و عنوان کرد: تأخیر در برگزاری دادگاه مرتضوی و تبرئه و بازداشت مجدد وی باعث ایجاد گستاخی در مفسدین شده است در حالی که باید دادگاه ویژه هرچه سریع تر برای آنها تشکیل می شد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در خصوص موارد خاص همچون خاوری، مرتضوی و غیره که پرونده های مربوط به فسادهای بزرگ دارند باید شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه تأخیر در رسیدگی قضایی باعث عادی سازی بسیاری از فسادها در دستگاه ها شده و روند قضایی طولانی آنها را با فرسایش روبرو کرده است./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن