Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اکثر بانک‌های عامل مأمور به سنگ‌اندازی در پرداخت وام ازدواج شده‌اند

اکثر بانک‌های عامل مأمور به سنگ‌اندازی در پرداخت وام ازدواج شده‌اند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید در بررسی کمیسیون متبوعش درخصوص اجرای قانون «تسهیل ازدواج جوانان»، مشخص شده که اکثر بانک‌ها به نپرداختن وام ازدواج امر شده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز"، احد آزادی‌خواه در توضیح گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد اجرای قانون «تسهیل ازدواج جوانان» به صحن علنی مجلس در هفته جاری، گفت: کمیسیون فرهنگی حدود 6 ماه کم و کیف اجرای قانون «تسهیل ازدواج جوانان» را در دست بررسی قرار داده و هفته جاری نتیجه بررسی‌های خود را در قالب گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در زمینه تسهیل ازدواج جوانان خلاء قانونی وجود ندارد و مشکلات از اجرای نادرست قانون نشأت می‌گیرند، ادامه داد: در این گزارش به مسائل مختلف مرتبط با ازدواج به‌عنوان یک مقوله مهم اجتماعی که بازخوردهای غیرقابل انکار اجتماعی دارد، پرداخته شده است.

وی بیان کرد: تسهیل امر ازدواج، چالش‌های پیش‌رو، سنگ‌اندازی‌های خواسته و ناخواسته سرراه جوانان که موجب فاصله آن‌ها از ازدواج شده و اشکالات و تحولات نامناسب ایجاد شده در سبک زندگی خانواده‌ها، از جمله مسائلی است که کمیسیون فرهنگی در بررسی‌های خود به آن‌ها ورود کرده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه چالش‌های بسیاری در ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان وجود دارد، گفت: متاسفانه سخت‌گیری‌هایی که بعضا بانک‌ها به صورت سلیقه‌ای انجام می‌دهند این چالش‌ها را ایجاد کرده چراکه اکثر بانک‌های عامل، به نپرداختن وام ازدواج و سنگ اندازی در پرداخت آن امر شده‌اند.

آزادی خواه توضیح داد: کمیسیون فرهنگی اشکالات فنی و چالش‌های پیش‌روی ازدواج را با حضور نماینده بانک مرکزی و نماینده دستگاه‌های مرتبط دیگر همچون وزارت ورزش و جوانان بررسی کرده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه گزارش تهیه شده از سوی کمیسیون فرهنگی با هدف پیدا کردن راه‌حلی برای مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان است، افزود: می‌توان این مشکل را به‌عنوان یکی از معضلات مهم جامعه در قالب طرح به کمک دستگاه‌های اجرای تا حصول نتیجه دنبال کرد./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن