Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس فروش دو میلیون بشکه نفت در روز امکان‌پذیر نیست

فروش دو میلیون بشکه نفت در روز امکان‌پذیر نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را را دارای چالش های متعددی دانست و گفت: طبق شواهد کارشناسی شده فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز امکان‌پذیر نیست.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی‌نژاد به موارد چالش‌برانگیز در لایحه بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: براساس نظرات کارشناسی شده، فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز امکان پذیر نیست چراکه تحریم‌ها، بیماری کرونا، محدودیت در تولید نفت ازجمله واقعیت‌هایی است که مانع از فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز برای سال آینده خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه دولت در لایحه بودجه فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز را پیش‌بینی کرده بود اما مقرر شد؛ دولت باید 20 درصد از فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را به صندوق توسعه ملی دهد و اگر بیش از یک میلیون بشکه به فروش رسید 38 درصد آن به صندوق داده شود و بدهی‌های گذشته نیز تسویه شود، بنابراین با توجه به این منطق دولت نمی‌تواند بیش از یک میلیون بشکه را در بودجه خرج کند.
وی اضافه کرد: اگر دولت بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز به فروش برساند، 14 و نیم درصد آن به شرکت ملی نفت و 38 درصد آن به صندوق توسعه ملی داده خواهد شد، هرچند پیشنهاد فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز مورد قبول مجلس نیست.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیش‌بینی فروش حدود 70 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: فروش سلف نفتی چند ماه گذشته ازسوی مجلس و شواری عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دلایل متعددی همچون مقروض کردن دولت آینده رد شده است لذا پیش‌بینی این مهم در لایحه بودجه منطقی نیست./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن