Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس 90 درصد طرح‌های مجلس یازدهم مربوط به معیشت است

90 درصد طرح‌های مجلس یازدهم مربوط به معیشت است

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: طرح‌هایی که در مجلس مطرح شده و تبدیل به مصوبات شده است. اکثریت ۹۰ درصدی این طرح‌ها مربوط به مقوله معیشت و اقتصاد مردم بوده است چه در مورد طرح تامین مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و چه کالابرگ اقتصادی که تصویب شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد حسین فلاحی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در سال ۹۹، اظهار کرد: بیش از هشت ماه از شروع به کار مجلس یازدهم می‌گذرد در ابتدای تشکیل این مجلس مقام معظم رهبری یک نقشه راهی را برای مجلس یازدهم ترسیم کردند که دو مقوله دارد.

وی ادامه داد: آن دو مقوله یکی اقتصاد و دیگری فرهنگ بود که باید مجلس در این راستا حرکت کند با توجه به مشکلات معیشتی مردم در طول چند سال اخیر، تورم افسار گسیخته و کاهش ارزش پول ملی و همچنین بحران در بازار بورس تقریباً در طول این چند ماه این موارد جزء دغدغه‌های اصلی مجلس یازدهم بوده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی که در مجلس مطرح شده و تبدیل به مصوبات شده است اکثریت ۹۰ درصدی این طرح‌ها مربوط به مقوله معیشت و اقتصاد مردم بوده است چه در مورد طرح تامین مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و چه کالابرگ اقتصادی که تصویب شده است.

فلاحی تصریح کرد: همچنین برخی از کمیسیون‌ها حتی کمیسیون آموزش که بنده حضور دارم طرح‌هایی مرتبط با حوزه اقتصاد تصویب کردند مانند طرح جدید تولید دانش بنیان که چندین جلسه از وقت کمیسیون را صرف خود کرده است که بر روی آن تاکید شده است که در معیشت مردم کار شود.

وی با بیان اینکه این دوره، مجلس مسئولیت سنگینی بر عهده دارد، بیان کرد: اقدامات و جلسات مجلس افزایش یافته است و حتی نمایندگان تعطیلات تابستانی خود را کاهش دادند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم در حوزه قانونگذاری بر روی مشکلات اساسی مردم تمرکز کرده است و به صورت فوریت درحال تصویب این قوانین هستیم تا بتواند تا حدودی باری از دوش مردم برداریم.

فلاحی با باین اینکه این مجلس مصوبه‌هایی در رابطه با مسکن و کمک‌های معیشتی داشته است، بیان کرد: حتی در بحث نظارت هم مجلس یارزدهم تاکنون موفق بوده است نمونه عینی آن مسئله بورس بود که نمایندگان جلسات متعددی را در رابطه با اوضاع بورس با مسئولین امر برگزار کرده است.

وی گفت: مشکلاتی در قوانین وجود داشت که مجلس یازدهم تاحدودی این قوانین را اصلاح کرده است و درصدد است تا پایان دوره خود این اصلاحیه‌ها را انجام دهد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش دیگر مجلس در حل مشکلات مردم موضوع لایحه بودجه بود که وقت زیادی در جهت تطبیق بودجه با شرایط امروز صرف کرده شد تا مردم بتوانند راحت‌تر زندگی کنند.

فلاحی تاکید کرد: مجلس یازدهم حتی در بحث سیاست خارجی هم موفق عمل کرده است که نمونه آن قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها بود که هم در داخل و هم در خارج از کشور بسیار اثرگذار بوده و توانسته است عزت ایرانی را بازگرداند.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در جا‌هایی که مجلس از ریل انقلابی گری خود فاصله گرفته است تلاش خواهیم کرد که این قطار به ریل خود بازگردد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن