Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس جمعیت همدان دوباره سرشماری می‌شود

جمعیت همدان دوباره سرشماری می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سرشماری جمعیت همدان در سال ۱۳۹۵ مجموع ۱۳۰ هزار نفر کم شماری صورت گرفت، از سرگیری سرشماری مجدد شهرستان همدان در تاریخ اول آبان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا حاجی بابایی درباره ادعای کم شماری ۱۳۰ هزار نفری شهرستان همدان در سرشماری ۱۳۹۵ اظهارکرد: از جوانب گوناگون داده‌های سرشماری ۱۳۹۵ همدان مورد بررسی قرار گرفت و باتوجه به اینکه نرخ رشد جمعیت همدان با آماری که در سرشماری همان سال همخوانی نداشت، با درخواست اینجانب مقرر شد شهرستان همدان به عنوان پایلوت در اول آبان سال ۱۴۰۰ و قبل از سرشماری رسمی کشور در سال ۱۴۰۵ مجدد سرشماری نفوس و مسکن انجام شود همچنین نتایج سرشماری ۱۴۰۰ شهرستان همدان تا پایان اسفند ماه سالجاری اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کم شماری به مجموعه استان ضررهایی را وارد ‌می‌کند، ادامه داد: بر اساس مولفه جمعیت هر استان بودجه‌ای متناسب برای اقدامات مورد نیاز آن استان در نظر می‌گیرند و این کم شماری از نظر جذب بودجه، اشتغال و وضعیت توسعه به استان ضرر وارد کرده است.

دیگر نماینده همدان در مجلس نیز با اشاره به اینکه آمار جمعیتی شهرستان همدان باید اصلاح شود، اظهار کرد: برای ادعای کم شماری که در مورد سرشماری ۱۳۹۵ همدان وجود دارد، برخی مسئولین استان برای رسیدن به آمار واقعی شهرستان همدان سرشماری مجددی را به مرکز آمار کشور پیشنهاد دادند و مورد قبول واقع شد.
 
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه آمار جمعیت شهرستان همدان اشتباه است، افزود: اصلاح آمار جمعیتی استان در برنامه تدوین سند آمایشی اثرگذار است.در این سند کشوری برای چند سال آینده هر استان برنامه ریزی می‌شود بنابراین باید برای برنامه ریزی آینده استان آمار جمعیتی واقعی داشته باشیم.  

وی با اشاره به اینکه در کم شماری آمار جمعیتی اتفاقی که می‌افتد این است که نمی‌توان یک شهر را به عنوان کلان‌شهر درنظر گرفت، گفت: هر ۱۰ سال یکبار در کشور سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود و برای افزایش دقت در برنامه ریزی آمایش سرزمینی لازم است که در قبل از سرشماری ۱۴۰۵ سرشماری مجددی انجام شود برای نمونه با این سرشماری به آمار واقعی‌تری از تعداد بیکاران استان دست می‌یابیم و برنامه ریزی دقیق‌تری در جهت ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن