Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس عملکرد وزارت بهداشت در واکسیناسیون قابل تحسین است

عملکرد وزارت بهداشت در واکسیناسیون قابل تحسین است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دولت در تأمین و تسریع در امر واکسیناسیون عمومی گفت: عملکرد وزارت بهداشت دولت سیزدهم در این زمینه قابل تحسین است و مردم باید برای تثبیت شرایط ایمنی سلامت، تزریق دز سوم را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد مهدی مفتح با اشاره به اینکه گسترش واکسیناسیون عمومی آمار فوت بیماران مبتلا به کرونا را از حدود ۷۰۰ نفر در روز به ۲۶- ۲۷ نفر رسانده است اظهار کرد: این بیماری از دو سال پیش در حالی شایع شد که نه راه درمان و نه راهی برای ریشه‌کن شدن آن وجود داشت و تنها موضوع ایمنی‌بخش که پزشکان و دانشمندان بعد از ماهها بررسی به آن رسیدند، واکسیناسیون آحاد افراد جامعه بود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در تمام کشورهای جهان اثرات مثبتی در کنترل بیماری داشته است گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با اقدام جهادی دولت در تأمین واکسن و گسترش واکسیناسیون عمومی، آمار ابتلا و فوت در کشور ما هم با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است که تداوم و تثبیت این شرایط منوط به همراهی و همکاری مردم در تزریق دز سوم واکسن می‌باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه طبق نظر مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلی در تأمین و دپوی واکسن کرونا در کشور وجود ندارد و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز از هر اقدام مؤثر حمایت می‌کند البته در کنار واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز باید همچنان مورد توجه باشد.

وی همچنین به شیوع  "اومیکرون"سویه جدیدکرونا اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه گونه‌های متفاوتی از ویروس کرونا در حال انتشار است و ممکن است در هر سویه، درمان یا شرایط خاصی مد نظر قرار گیرد بهترین راه در ایمن ماندن افراد و جامعه طبق نظر پزشکان و متخصصین امر تزریق واکسن است که باید همه در این خصوص همت کنند.

مفتح ضمن قدردانی از ماهها تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر کادر درمان، بیان کرد: توصیه، یادآوری و تشویق در این راستا هم در دولت و هم رسانه‌ها لازم است و با توجه به اینکه خوشبختانه در تأمین واکسن مشکلی وجود ندارد، بهترین و مؤثرترین راه برای افزایش ایمنی در جامعه و تثبیت شرایط ایمن و کاهش حجم کار و خستگی کادر درمان، تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در پایان از اقدامات دولت در مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد و افزود: امید است با تلاش و همیاری دولت و مجلس و مشارکت و همراهی مردم آمار فوت ناشی از کرونا به صفر برسد و با یاری پروردگار در شرایطی قرار بگیریم که ریشه‌کن شدن این بیماری را جشن بگیریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن