Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس خاموشی‌های تابستانی تا ۵ سال آینده برطرف می‌شود

خاموشی‌های تابستانی تا ۵ سال آینده برطرف می‌شود

عضو کمیسیون انرژِی و نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: در صورتی که شرایط به صورت کامل برای احداث نیروگاه در کشور محیا باشد، تا ۵ سال آینده در زمان پیک مصرف، مشکلی در تامین برق نداریم.

به گزارش "همدان نیوز"، یکی از دغدغه‌های مردم در فصل تابستان، فرار از گرمای هوا به وسیله تجهیزات خنک کننده برقی است. در چند سال اخیر، به‌دلیل مشکل تامین برق در کشور، مردم با مشکلاتی برای استفاده از این وسایل مواجه شدند؛ این مشکل ریشه در عدم سیاست‌گذاری درست دولت‌های قبل، برای توسعه نیروگاه‌های تولید برق دارد و اکنون باعث کاهش برق، در فصول گرم کشور شده است. مشکلی که در تابستان کلافگی مردم را در پی داشته و باعث افزایش نارضایتی‌ها شده است.

هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه در تابستان سال آینده کمبود برق وجود دارد، گفت: برای ساخت نیروگاه از لحاظ مالی و دیگر مسائل، هیچ مانعی برای برای ساخت وجود نداشت، سه سال زمان برای احداث یک نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن نیاز است.

این نماینده مجلس با اشاره به کسری ۱۴ - ۲۰ هزار مگاواتی برق در کشور افزود: در صورتی که بتوانیم زودتر اقدام به تاسیس نیروگاه کنیم، تا ۵ سال آینده در فصل پیک مصرف، کسری برق و به طبع آن کمبود برق در کشور نداریم. بر اساس تلاش‌هایی که در مجلس انجام شده، ما نتیجه این سیاست‌گذاری‌ها را پنج سال آینده شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اطراف ما، به جز ترکمنستان، برقی برای صادرات ندارند، افزود: از ترکمنستان مقداری واردات برق داریم؛ اما دولت در سال آینده به همین دلایل برنامه جدی برای واردات برق ندارد. در پیک تابستان، صادرات برق ما به حداقل می‌رسد و برای زنده نگهداشتن صنایع تولید کننده برق، در سایر فصول، برق مازاد کشور همچون روال گذشته صادر می‌شود.
صادرات برق در فصول غیرپیک انجام شود

وی با اشاره به قیمت اندک برق نسبت به سایر کشورها گفت: برق تولیدی ما یارانه است و تجهیزاتی در این صنعت با قیمت روز دنیا محاسبه می‌شود و باید در فصل غیرپیک صادرات برق داشته باشیم.

بیگی علت عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌ها را بدهی ۵۰ هزارمیلیاردی دولت به تولید کنندگان برق عنوان کرد و گفت: همین بدهی باعث شده تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، رقبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند./ ایسکا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن