Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس افزایش ۳۰ درصدی حقوق مددجویان نهادهای حمایتی

افزایش ۳۰ درصدی حقوق مددجویان نهادهای حمایتی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش ۳۰ درصدی حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در اصلاحات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، کیومرث سرمدی‌واله با اشاره به لایحه دولت در رابطه با متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان به دنبال تذکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تورم ۱۰ درصدی و ۵۰ درصد به بالا با افزایش ۱۰ درصدی حقوق  نمی‌خواند که در امر افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان طبق یک فرمول که بندهای مختلفی دارد دولت لایحه زده و این لایحه به کمیسیون اجتماعی و کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه اصلاحاتی در این لایحه صورت گرفته است، تصریح کرد: از جمله این اصلاحات می‌توان به  افزایش ۳۰ درصدی حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و افزایش حقوق جانبازان و رزمندگان معسر  و افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان اشاره کرد.

سرمدی‌واله بیان کرد: این اصلاحات در مجلس مطرح و بخشی از آن تصویب شده و چند بند آن باقی مانده که در جلسه هفته آینده نهایی و پس از آن به شورای نگهبان می رود که مراحل قانونی خود را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به آسفالت ریزی گردنه اسدآباد گفت: با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال عملیات روکش سراسری آسفالت لاین رفت و برگشت گردنه درحال انجام بوده که طی سه قرارداد بیش از ۸۰ هزار تن آسفالت  در این محور استراتژیک کشوری اجرا می‌شود.

سرمدی واله خاطر نشان کرد: شهرستان اسدآباد زخم‌های کهنه و مشکلات متعددی از گذشته‌های دور در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی دارد که بسیاری از این مشکلات باید در سال‌های قبل مرتفع می شد اما تا امروز باقی مانده و این امر دلیل بر عدم پیگیری این مشکلات نخواهد بود و به طور قطع در دست پیگیری ما بوده و هست.

نماینده اسدآباد در خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه احداث شهرک فولاد در شهرستان اسدآباد در دست بررسی است، تصریح کرد: طرح شهر فولاد با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بحث صنعت فولاد یک صنعت آب بر به شمار می‌رود و دشت اسدآباد دارای مشکل تنش آبی است، خاطرنشان کرد: در این رابطه بحث استفاده از پساب فاضلاب شهری اسدآباد را پیشنهاد داده‌ایم و در صورت ساماندهی فاضلاب شهر اگر بتوان آب پسماند استحصالی تصفیه خانه  شهر را به کارخانه‌ای که مکان آن باید مشخص شود هدایت کنیم، این آب پسماند تصفیه خانه هم در آمدی از محل فروش خواهد داشت و هم موجب پای‌گیری این شهرک می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن