Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس چرا طرح جامع شهری همدان تصویب نمی‌شود؟

چرا طرح جامع شهری همدان تصویب نمی‌شود؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان اینکه وزارت راه پاسخ دهد دلیل عدم تصویب طرح جامع شهری همدان چیست؟ گفت: همدان در رتبه ۳۲ کشوری از نظر تحویل زمین قرار دارد و باید این مشکل زودتر حل شود چراکه وضعیت مسکن و اجاره‌بها در همدان نابسامان است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت نابسامان مسکن و گرانی آن اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزارت راه کنترل قیمت سرسام‌آور زمین، مسکن و اجاره‌بهاست چراکه مردم واقعا در زحمت و سختی هستند.

وی با بیان اینکه سوال بنده از وزیر راه این است که دلیل عدم تصویب طرح جامع شهری که سال‌ها مورد بحث و بررسی قرار دارد و چالش‌های متعدد حوزه مدیریت شهری از جمله ترافیک و گرانی مسکن را مضاعف کرده است چیست؟ گفت: از سوی دیگر باید مشخص شود چرا استان همدان در رتبه ۳۲ کشوری از نظر تحویل زمین قرار دارد؟.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه این رتبه بسیار نگران‌کننده و دردآور است افزود: سهمیه شهر همدان در نهضت ملی مسکن به میزان ۵۰ هزار واحد از ۴۰ میلیون واحد مسکونی است که توسط رئیس جمهور اعلام شده و باید زودتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پاسخ به این سوال که دلیل کاهش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز از موضوعات مد نظر است گفت: ده‌ها هزار نفر از متقاضیان مسکن و کسانی که سال‌های برای تأمین این نیاز اساسی پول واریز کرده‌اند اما اقدامی برای آنها انجام نشده که باید در این زمینه نیز پاسخ داده شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه مردم همدان به شدت به لحاظ مسکن در وضعیت نامناسبی قرار دارند افزود: از وزیر راه می‌خواهم تا پایان ماه نسبت به ارائه گزارشی کامل و اقدام عملیاتی عاجل از سوی وزارتخانه برای برون‌رفت از این وضعیت و تعیین تکلیف نهایی اقدام کند./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن