Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس بیانیه شورای امنیت کشور در خصوص جریانات اخیر

بیانیه شورای امنیت کشور در خصوص جریانات اخیر

شورای امنیت کشور با صدور بیانیه ای نسبت به رخدادهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، متن بیانیه شورای امنیت کشور به شرح زیر است:

در شرایطی که کشور به آرامش سیاسی، خنثی سازی تحریمها و ثبات اقتصادی پس از طرح بزرگ هدفمندسازی ارز ترجیحی رسیده و دولت برای مواجهه با ریشه های نارضایتی های اجتماعی-اقتصادی در حوزه های مسکن، اشتغال، حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی و ... ناشی از سیاستگذاری های غلط توسعه در دهه های گذشته آماده میشد، دشمن با ناامیدی از راهبرد فشار حداکثری به جنگ ترکیبی روی آورد.

فوت تاثر برانگیز خانم «مهسا امینی» پس از حضور در واحد پلیس امنیت اخلاقی تهران مورخ ۲۵ شهریور باعث گردید تا دشمن، طراحی پیچیده خود در جنگ ترکیبی که بنا بود به بهانه های مختلف آغاز شود را تسریع و با شتاب اجرایی نماید. لذا هرچند گزارش های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می داد که؛ هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است.

دشمن همچنین از طریق اجماع سازی میان گروه های ضدانقلاب و نیز تهییج برخی از سلبریتیها قصد داشت با جنگ روانی گسترده و کشته سازی های دروغین، بهانه ای برای سلب آسایش مردم و گسترش اغتشاش در کف خیابان ایجاد نماید. لذا آنچه امروز در برابر دیدگان مردم قرار دارد: نه اعتراض مدنی، بلکه تخریب، خشونت و ناامنی از سوی اقلیتی اغتشاشگر می باشد که زمینه را جهت ورود و سوءاستفاده گروهک های تجزیه طلب و تروریسم داعشی برای انجام حملات ددمنشانه به هموطنان بیگناه و مظلوم نظیر آنچه در سومین حرم اهل بیت شاهچراغ(سلام اله علیه) و یا حمله تروریستی ایذه رخ داد، فراهم کرد.

بررسی های مراجع ذی ربط نشان می دهد: در نتیجه مجموع آشوبگریهای یاد شده تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند که می توان آنها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی گناه قربانی پروژه کشته سازی گروهکها، مردم بیگناهی که در شرایط بهمریختگی امنیتی جان باختهاند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهکهای تجزیه طلب، تفکیک نمود.

همچنین در این حوادث، هزاران میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی، عمومی و خصوصی وارد شده است که کمیته تحقیق وزارت کشور، موظف به برآورد دقیق و به تفکیک خسارات و همچنین تعیین تکلیف شیوه جبران مادی و معنوی آسیب های وارده، شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن