Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس افزایش حقوق بازنشستگان در جریان بررسی ترمیم حقوق

افزایش حقوق بازنشستگان در جریان بررسی ترمیم حقوق

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح اقدامات کمیسیون متبوعش به اصلاح ساختار بودجه، افزایش حقوق سربازان و تامین قیر رایگان اشاره کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی بابائی در تشریح مهمترین اقدامات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در دوره یازدهم، گفت: از آنجاکه رسیدگی به قانون برنامه و قانون بودجه در حیطه مسئولیت کمیسیون برنامه و بودجه است و با توجه به شرایط کنونی، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم مسئولیت‌های مهمی برعهده دارد.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون بودجه، اقدامات بسیاری در حوزه نظارت انجام داد، افزود: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم تاکنون دو قانون بودجه را بررسی کرده و در این بودجه‌ها اقدامات بسیاری به نفع مردم و در راستای اجرای عدالت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه سقف بودجه 1401 افزایش نیافت و این بودجه تورم‌زا نبود اما خدمات خوبی به منظور کنترل تورم کنترل پیش‌بینی شد هرچند این اقدامات در اجرا با مشکلاتی روبه رو شد، اضافه کرد: در قانون بودجه امسال علاوه بر اینکه به موضوعات معیشتی و اقتصادی مردم توجه ویژه شد، اهمیت به بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز یکی از اولویت‌ها بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در قانون بودجه امسال برای تعرفه پرستاری که حدود 15 سال بر زمین مانده بود، حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد از سوی دیگر برای صندوق بیماری‌های لاعلاج و خاص نیز 5 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

افزایش بیش از ۷ برابری حقوق سربازان در سال 1401

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس تصریح کرد: 7 میلیون نفر از افرادی که در کشور تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای نبودند، تحت پوشش بیمه‌های رایگان قرار گرفتند، همچنین اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای رتبه‌بندی معلمان، تغذیه دانش‌آموزان، تجهیز مدارس و هنرستان‌ها و ساخت مدارس و... افزوده شد.

حاجی بابایی افزود: در بودجه گام بزرگی برای تامین کالاهای اساسی صورت گرفت و ریل‌گذاری مناسبی انجام گرفت که اگر این سیاست به درستی اجرایی می‌شد، بسیاری از مشکلات کنونی حل می‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ساماندهی و افزایش بیش از ۷ برابری حقوق سربازان را یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در کمیسیون برنامه و تلفیق بودجه سال 1401 برشمرد و ادامه داد: با این تصمیم دغدغه سربازان تاحدودی رفع شد.

اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون بودجه مجلس یازدهم

حاجی بابایی در تشریح اقدامات تقنینی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، توضیح داد: تامین قیر رایگان در سال گذشته و امسال یکی دیگر از مصوبات کمیسیون برنامه بود که به موجب آن قیر رایگان به منظور آسفالت راه‌های روستایی، مناطق محروم و... در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گرفت؛ هرچند ممکن است این تصمیم مسائلی داشته باشد اما اقدامی است که تاثیر مثبتی در امور عمرانی دارد.

وی اصلاح ساختار بودجه را یکی دیگر از اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مرحله نخست این اصلاحات به تصویب رسیده و در حال حاضر به قانون تبدیل شده است و دومین بخش طرح اصلاح ساختار بودجه در دست بررسی در کمیسیون است.

افزایش حقوق بازنشستگان در جریان بررسی ترمیم حقوق

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اولویت‌های کشور برای تدوین برنامه هفتم در کمیسیون برنامه و بودجه احصا شده است، ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه آماده بررسی و تدوین برنامه هفتم با توجه به شرایط و اولویت‌های کشور و رسیدگی به لایحه بودجه 1402 است.

حاجی بابایی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جریان بررسی لایحه ترمیم حقوق مجدانه ایستادگی کرد که علاوه بر 900 هزار تومان 5 درصد نیز به حقوق بازنشستگان افزوده شود که این موضوع گام بزرگی بود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن