Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سفر به همدان در یک ساعت/ قطار سریع‌السیر ‌تهران ـ همدان راه‌اندازی می‌شود

سفر به همدان در یک ساعت/ قطار سریع‌السیر ‌تهران ـ همدان راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه خط سریع‌السیر ریلی تهران به همدان انجام خواهد شد که با این کار فاصله تهران به همدان به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد حسین فلاحی شامگاه گذشته در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: طرح پروژه فوق آماده شده و با موافقت وزیر راه و شهرسازی در دست پیگیری است.

وی افزود: پیش از این قرار بود این خط انتقال از تهران به قم و اصفهان کشیده شود که بنا بر دلایلی از دستور کار خارج و استان ما متقاضی اجرای این خط سریع‌السیر به سمت همدان شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت این خطوط سریع‌السیر تا فرودگاه امام خمینی فراهم است و می‌توان با امتداد خطوط به سمت استان همدان فاصله همدان به تهران را به یک ساعت کاهش داد که در توسعه شهری همدان بسیار مهم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی در خصوص عدم برنامه ریزی و مدیریت برای استفاده از اعتبارات و سهمیه های تخصیص یافته به استان همدان، گفت: ‌در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام کردیم که 450 میلیارد تومان اعتبار دولتی در حساب یکی از دستگاه‌های اجرایی معطل مانده که باوجود روبه اتمام بودن سال مالی دولت، اگر استان این مبلغ را هزینه نکند مجدد به حساب دولت باز می‌گردد.

فلاحی همچین از برگشت 1200تن قیر از استان به کشور خبر داد و گفت: متاسفانه استان همدان را برخی اختلافات معطل کرده این در حالی است که مردم مطالباتی به زمین مانده بسیاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات 160 میلیارد تومانی شهرداری همدان باید از محل ماده 23 به هر شکلی که هست پرداخت شود، اذعان داشت: بدهی دولت به شهرداری همدان از این محل اعتباری حدود 10 سال است که مغفول مانده و باید انجام شود چرا که حق و مطالبه مردم همدان است.

بودجه کنار گذر غربی به صورت خزنده در حال تعطیلی است

وی همچنین در تشریح وضعیت کنارگذر غربی و تغییر زمان افتتاح این پروژه که بر اساس اعلام استاندار همدان گفته شده بود خرداد ماه انجام خواهد شد، بیان کرد: برخی افراد با به بهانه های واهی تعمدا بودجه این کنارگذر را کاهش دادند که باعث شده پیمانکار به سمت تعطیل کردن پروژه حرکت کند که البته با تمام توان مانع این اتفاق خواهیم شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای به نتیجه رسیدن این کنار گذر که تنها 8 کیلومتر از 26 کیلومتر مسیر آسفالت آن باقی مانده از تمام توان خود استفاده می کنم و اگر زورم نرسد از نمایندگان استان‌های همجوار در غرب کشور کمک خواهم گرفت تا این پروژه خاتمه یابد.

اعتبارات ماده 50 استان همدان

فلاحی در خصوص اعتبارات ماده 56 برای تفکیک آب های سطحی از فاضلاب شهری همدان نیز گفت: در این خصوص 300 میلیارد تومان برای استان همدان و 100 میلیارد تومان برای ملایر در نظر گرفته شد که از اعتبار همدان 100 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد اما این مبلغ را در پروژه مراد بلاغی هزینه کردند که هیچ ربطی به اعتبارات این ماده نداشت.

وی افزود: این در حالی است که تفکیک آب سطحی از فاضلاب همدان و رسیدگی به رینگ پوسیده آب شهری از جمله مهم‌ترین اولویت های استان در بخش مدیریت تامین و توزیع آب است که در حال حاضر به حال خود رها شده است.

وی بیان کرد: امروز بنا بر گفته مسئولان ذی ربط با موضوع آب در همدان رسیدن به آب پایدار نیازمند 1800 میلیارد تومان اعتبار است در حالی که با اعلام حل مشکل آب در استان، کاری کردند که همدان چون سال گذشته نمی تواند از اعتبارات ملی در این خصوص استفاده کند.

انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر کارشناسی نیست

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر کارشناسی نیست، بیان کرد: در ابتدا قرار بود این انتقال از داخل شهرک مدنی انجام شود که چون مخالفت‌های بنده متوجه موضوع شد مدافعان اجرای این پروژه غیر کارشناسی به دنبال مسیر دیگری رفتند که با اطلاع دادن به وزیر و درخواست وی محکم پای مخالفت با این انتقال غیر کارشناسی ایستاده ام.

فلاحی افزود: چند هزار میلیارد تومان باید برای انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر هزینه شود؟ چرا باید مردم متحمل این هزینه های گزاف شوند بنا براین برای جلوگیری از تضعیف حقوق مردم به سراحت اعلام می کنم جلوی اجرای این پروژه را می  گیرم.

وی با توجه به زمانبر بودن چهار بانده شدن جاده دسترسی به راه آهن نیز اظهار داشت: باتوجه به زمانبر بودن درخواست کردیم حداقل در حال حاضر برای جلوگیری از مخاطراتی که در این مسیر وجود دارد 2 باند آن راه اندازی شود و مابقی پروزه نیز با پایان یافتن مطالعات ادامه یابد.

قانون ششم توسعه 30 درصد قابلیت اجرایی داشت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه فضایی نوشته شده بود، بیان کرد: با اینکه قانون ششم توسعه 30 درصد قابلیت اجرایی داشت اما در برخی موارد به دلیل ضعیف بودن لایحه برنامه هفتم توسعه مجبور هستیم برنامه ششم را تمدید کنیم.

فلاحی ادامه داد: لایحه اشکالاتی دارد که در حال برطرف شدن است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات تناسبی که تنها برای شهر تهران در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: این طرح در مجمع عالی متوقف شد چرا که چندان کارایی نداشت اما اینکه گفته می شود باعث بالارفتن مشارکت مردمی می شود هم درست نیست بلکه این طرح ابزاری بود برای حفظ چهره ها و چندان تناسبی هم با مشارکت مردم نداشت.

وی همچین در خصوص اجرای ناقص طرح جوانی جمعیت گفت:آنچه ما به عنوان قانون جوانی جمعیت تصویب کردیم با آنچه در حال اجرا است فاصله زیادی دارد بسیاری از بودجه های در نظر گرفته شده در این قانون اجرایی نشد، بحث تخصیص مسکن اتفاق نیفتاد و خودرو نیز نصف و نیمه انجام گرفت به عبارتی تعهد دستگاه های اجرایی در این قانون به زمین ماند و عملیاتی نشده است.

افزایش حوزه انتخابیه در همدان امسال شدنی نیست

فلاحی همچنین در خصوص افزایش حوزه های انتخابی در انتخابات پیش رو گفت: به حوزه انتخابیه همدان قرار است یک نفر اضافه شود اگرچه در حال حاضر دو نفری هم که هستیم زیاد است اما این افزایش امسال برای همدان بعید به نظر می رسد.

وی در خصوص تصویب قانون مدیریت یکپارچه نیز عنوان کرد: هر هفته این مسئله در صحن مجلس مطرح می شود اما هر بار به دلیلی بررسی آن به تعویق می افتد  چرا که پرسش یک نماینده ساعت ها وقت مجلس را می گیرد اما قول می دهیم این اتفاق به زودی مصوبه اجرا بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: شورای شهر کمک کند بتوانیم مشکل رودخانه خضر را که هم مطالبه مردمی و هم خطر جانی برای کودکان دارد حل و مشکل ترافیکی منطقه را نیز برطرف کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن