Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس زمین‌خواری در همدان تا دامنه کوه/ دادگستری برای معرفی متخلفان اولتیمام داد

زمین‌خواری در همدان تا دامنه کوه/ دادگستری برای معرفی متخلفان اولتیمام داد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، محمدرضا عدالتخواه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان، با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب اراضی ملی و منابع طبیعی که توسط عده‌ای سودجو شخم زده و به بهانه کشاورزی سرمایه های ملی را از بین می‌برند، اظهار داشت: چگونه دستگاه‌های متولی از ابتدا با ساخت و سازهای غیرمجاز و یا تصرف غیرقانونی اراضی ملی برخورد نمی‌کنند و بعد زمانی که کار از کار می‌گذرد می‌گویند دستگاه قضایی برخورد کن؟

وی عنوان کرد: ضروری است در اسرع وقت ادارات متولی لیست اشخاص یا گروه‌هایی را که بدون حساب و کتاب و غیرقانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده‌اند، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌های برخی مسئولان سبب شده تا برخی افراد آنقدر در زمین‌خواری و شخم زدن زمین‌ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنی برای کوه باقی نمانده است!

حسن خانجانی موقر دادستان همدان نیز در این جلسه گفت: برای مقابله با زمین خواری استفاده از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده های این حوزه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طراحی و در دست اجرا است و مراحل نخستین خود را طی می کند.

وی افزود: متولیان دستگاه های مسوول در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از جمله مدیریت امور اراضی، محیط زیست و جهاد کشاورزی مؤظف هستند هرچه سریعتر نسبت به استقرار کامل این سامانه، تهیه تجهیزات لازم و آموزش کاربران سامانه اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان همدان عنوان کرد: اجرای قانون حد نگار (کاداستر) و همزمان عملیاتی شدن کامل "سامانه پنجره واحد مدیریت زمین" به انجام استعلام های بین دستگاهی برای مبارزه جدی و همه جانبه با زمین خواری کمک شایانی می کند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن