Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اضافه شدن ۴ شهرک صنعتی به همدان/ اولویت همدانی‌ها برای دریافت وام مسکن

اضافه شدن ۴ شهرک صنعتی به همدان/ اولویت همدانی‌ها برای دریافت وام مسکن

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه همدان باران پروژه هاست، گفت: این شهرستان با قدرت توسعه پیدا می کند به طوری که چهار شهرک صنعتی جدید به شهرک‌های صنعتی همدان اضافه می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی شنبه ۷ مرداد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: بودجه شهرستان ۲۳۶ میلیارد تومان است که این رشد بودجه به این علت بود که دولت فروش نفت را به بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار برساند یعنی سه درصد مناطق محروم ۱۳ هزار و ۱۰۰ بود که امسال ۵۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: سهم سال گذشته ما ۲۳۶ میلیارد تومان بود امسال ۵۷۰ میلیارد تومان شده است به طوریکه ۶۴ میلیارد از این ناحیه به بودجه شهرستان اضافه شد اما توسعه شهرستان به این اعتبارات نیست.

حاجی بابایی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای دو مجتمع آبرسانی اعتبار گذاشته شده و  ۴۰۰ میلیارد تومان برای الگوی کشت اعتبار دیده شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان پتروشیمی این سینا و ۳۰۰ میلیارد تومان در دو ماه آینده برای تجهیز بیمارستان اکباتان تخصیص می‌یابد و دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌رود که یکی از قطب‌های پزشکی کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه کارخانجات ما پر شتاب در حال توسعه هستند، اعلام کرد: هر کس ۵۰۰۰ کارگر در همدان پیدا کند توان تأمین شغل داریم.

حاجی بابایی بیان کرد: سال ۱۳۸۸ جزو استان‌های با فناوری های برتر شدیم که ۵۰ هکتار زمین اختصاص یافت و امروز به ۵۰۰ هکتار رسیده است.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پروژه های بزرگی در همدان در حال انجام است، اظهار کرد: در ردیف اعتبار راه آهن تهران- همدان- سنندج ۴۰۰ میلیارد تومان پول وجود دارد.

وی ادامه داد: راه آهن سنندج به مرز باشماق در مجلس مصوب شده است و امسال پر شتاب بیمه ایران راه آهن همدان- ملایر را برعهده می گیرد تا به زودی به پایان برسانیم.

حاجی بابایی تصریح کرد: سال ۹۷ برقی کردن راه آهن همدان- تهران  در مجلس مصوب شد که جزو سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: در رینگ دوم شهر همدان باید تراموا کشیده شود و همچنین ایستگاه اختصاصی شهر همدان باید پشت گمرک باشد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن اصلی همدان باید به تراموا وصل شود که ۷۰ درصد ترافیک همدان را حل می کند و ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: در سال ۹۵ نامه به وزیر زدم برای برقی شدن راه آهن همدان- تهران و سال ۹۷ در مجلس مصوب شده است.حاجی بابایی افزود: ۵۰۰ هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد،  پولی که وارد استان می شود، براساس اولویت تخصیص می یابد.

وی گفت: تا یک ماه آینده عملیات اجرایی پل مدرس شروع می‌شود که قفل ترافیکی همدان برطرف شود.

وی با بیان اینکه قفل مسکن همدان باز شده است، خاطرنشان کرد: همدان در اولویت اول برای پرداخت وام مسکن قرار گرفت و وام ۱۱ هزار واحد اختصاص یافت.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: ۸۰۰ هکتار زمین توسط شهرداری همدان برای ساخت مسکن اختصاص داده خواهد شد.

وی درباره فعالیت فرودگاه همدان نیز تأکید کرد: در تدارک آماده سازی شرکتی هستیم که سه هواپیما خریداری کند و در فرودگاه همدان مستقر شود تا به همه نقاط کشور پرواز داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن