Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پیش‌ثبت‌نام ۱۱۲۴ کاندیدای کرسی مجلس در همدان/استعفای ۱۴ مدیر

پیش‌ثبت‌نام ۱۱۲۴ کاندیدای کرسی مجلس در همدان/استعفای ۱۴ مدیر

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان از پیش ثبت نام ۱۱۲۴ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس در همدان خبر داد و گفت: کل ثبت‌نام های یک هفته ۱۱۲۴ نفر بوده است در حالیکه در سال ۹۸، ۴۳۹ نفر ثبت نام کرده بودند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن رضانیا با بیان اینکه از این تعداد، ۹۸۲ مرد و ۱۴۲ زن ثبت نام کردند، افزود: طی یک هفته گذشته کار قشنگی در کشور اتفاق افتاد و دوباره دشمن در محاسبات دچار اشتباه شد و شکست خورد.

وی با بیان اینکه دشمنان در دهه اول محرم شروع به شانتاژ خبری و تحریم کردند اما ملت امام حسین(ع) پای کار آمدند، تصریح کرد: در پیش ثبت نام انتخابات هم برخی تحریم انتخابات را رقم زدند و گفتند راه ها بسته است اما دیدید که چه اتفاقی در کشور افتاد به طوریکه نزدیک ۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند و در استان همدان حقیقتا یک حماسه خلق شد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد: در غروب ۲۱ مرداد که روز آخر ثبت نام بود، حادثه دردناکی در شاهچراغ اتفاق افتاد که این یک حادثه نیست، این کارها بهم وصل است چراکه دشمن وقتی احساس می‌کند کشور به موفقیت دست پیدا می‌کند اقدامات این‌چنینی را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت مردمی در انتخابات امانت‌داری و بی طرفی است، تأکید کرد: دولت عهد دارد پای امانت مردم بایستد و به سمت و سویی تعلق خاطری ندارد و بی طرفی خود را اعلام می‌کنیم و به دنبال برگزاری انتخاباتی امن، سالم، رقابتی و پرشور هستیم.

رضانیا اظهار کرد: راه باز است، هرکس آمد و ثبت نام کرد کرده کسی جلوی او را نگرفته است به طوریکه در استان همدان در روز اول ۱۳۰ نفر، روز دوم ۱۱۳ نفر، روز سوم ۱۱۶ نفر و روز چهارم ۱۰۱ نفر ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روز پنجم ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند و در روز ششم تعداد ثبت نام ها اوج گرفت به طوریکه ۲۰۳ نفر و در نهایت در روز آخر نیز ۳۶۱ نفر  ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه رشد بسیار خوبی در مدرک تحصیلی متقاضیان داشتیم،  یادآور شد: ۱۵۶ نفر از پیش‌ثبت‌نام‌ کنندگان دارای مدرک دکترا بودند که نسبت به سال ۹۸ سه برابر شده است و  ۸۹۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۳۲ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۳۰ نفر با تحصیلات حوزوی هستند.

رضانیا با بیان اینکه حضور بانوان در انتخابات مجلس ۱۰ درصد رشد داشته است، افزود: در مجموع ۱۳ درصد بانوان ثبت نام کردند که یکی از نکات برجسته پیش ثبت نام ها بوده به طوریکه حضور بانوان در این دوره  ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ دارد که نشان از این دارد که فضا برای حضور بانوان آماده است.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ سنی جوانان حضور خوبی داشتند، اظهار کرد: ۵۷ درصد متقاضیان پیش ثبت نام ۳۰ تا ۴۵ سال را شامل می شود.

وی با بیان اینکه برای هر کرسی ۱۲۵ نفر ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: در حوزه همدان و فامنین ۴۲۶ نفر، ملایر ۱۸۲ نفر، بهار و کبودراهنگ ۱۵۴ نفر، نهاوند ۱۱۶ نفر، رزن و درگزین ۸۷ نفر، اسدآباد ۸۱ نفر و تویسرکان ۷۸ نفر ثبت نام کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ثبت نام حضوری هم در فرمانداری ها انجام می شد اما مراجعه نداشتیم، تصریح کرد: یک هفته فرصت است برای کسانی که در سامانه بارگذاری مدارک انجام دادند مدارک ناقص خود را تکمیل کند.

رضانیا ادامه داد: در مجموع یک ماه فرصت داده شده تا تأیید صلاحیت های مدارک هویتی انجام شود که البته هیچ ارتباطی به تأیید صلاحیت گام دوم ثبت نام ندارد.

وی گفت: فرصت اعتراض در عدم تأیید صلاحیت و صدور گواهی صحت سنجی مدارک تا ۲۴ ساعت قبل از ثبت نام نهایی وجود دارد.

وی درباره حضور مدیران استان در این دوره از انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: ۱۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس مشمول ماده ۲۹ شدند.

رضانیا با تأکید برداینکه کسانی که در دوره های گذشته رد صلاحیت شده بودند نیز در این دوره ثبت نام کردند، گفت: در استان همدان همه گرایش های سیاسی آمدند و ثبت نام کردند که نشان می‌دهد انتخابات پرشوری در پیش خواهیم داشت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن