Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس فرهنگ عمومی تولید ثروت باید در جامعه ایجاد شود

فرهنگ عمومی تولید ثروت باید در جامعه ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فرهنگ عمومی تولید ثروت را در جامعه باید ایجاد کرده و جدی گرفته شود، البته تولید ثروت به معنای تجمل گرایی که امری مذموم است، نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب‌الله شعبانی در نشست اداری استان همدان افزود: تولید حداکثری و مصرف عادلانه موجب پیشرفت کشور می شود.

وی ادامه داد: تولید ثروت باید به عنوان یک ارزش اجتماعی و دینی در جامعه مطرح شود.

امام جمعه همدان یادآور شد: مردمیسازی فقط با خصوصی سازی تحویل کار به چند پیمانکار قابل اجرا نیست بلکه باید فرهنگ تولید ثروت را از طریق مشورت با نخبگان عرصه اقتصاد اجرایی کنیم.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در عین خدمت رسانی به مسافران باید مراقب حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات به خوبی برگزار شد و مشارکت باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی خاص خود مقبول بود،افزود: انتخابات بر منتخبان برای ارائه حداکثر خدمت به مردم مبارک باشد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در جامعه اسلامی کسی که مسوولیت دارد اگر نگاهی غیر از اجرای عدالت داشته باشد، ظلم می کند.

وی با تاکید اصلاح و بروزرسانی قوانین و حذف قوانین زاید، یادآور شد: از دهه ۷۰ تا توانستیم قانون نوشته ایم و اکنون با کندی در مسائل به دلیل بروکراسی پیچیده مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان عنوان کرد: برای ساخت مصلی چرا اینقدر باید مذمت شویم، می توانیم مصلی را یکساله بسازیم اما ۴۰ سال است طول کشیده است.

آیت الله شعبانی همچنین گفت: مشارکت مردمی امری ضروری است که از سوی مردم و مجلس مطرح شده اما در اجرا مسکل داریم.

وی ادامه داد: باید جهاد عمومی تولید ثروت انجام شود و این مساله با شعار دادن مردمی سازی انجام نمی شود.

امام جمعه همدان بر آسان سازی برای تولید در کشور تاکید کرد و گفت: مردمی سازی خصوصی سازی نیست، بلکه به کارگیری سرمایه های مردم است، حجم نقدینگی زیادی در دست مردم تبدیل پس انداز شده است به این دلیل که تولید مشکل است مردم به سمت تولید نمی آیند و تلاش می کنند به شیوه های دیگر ارزش پول خود را حفظ کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن