Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی لزوم نگاه جدي ورزشكاران به تغذيه‌ اصولي در ماه مبارك رمضان

لزوم نگاه جدي ورزشكاران به تغذيه‌ اصولي در ماه مبارك رمضان

مدير نظارت بر مواد غذايي و محصولات آرایشی و بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ورزشكاران خواست توصيه‎هاي تغذيه‎اي در ماه رمضان را جدي بگيرند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، دكتر محمد كاظم‎زاده با اشاره به دغدغه ورزشكاران در خصوص تغذيه در ماه مبارك رمضان گفت: توصیه می‎شود ورزشكاران،  تمرین و مسابقه‎هاي ورزشی را حداقل دو یا سه ساعت پس از افطار انجام دهند.

وی افزود: انجام تمرین و یا مسابقه در کمتر از زمان ياد شده باعث کاهش توان فیزیکی و ایجاد ناراحتی‎های گوارشی مختلف می‎شود.

كاظم‎زاده، کم‎آبی و تشنگی را از مشکلات ورزشکاران بيان كرد و گفت: ورزشکاران باید در فاصله افطار تا سحر از آب، آبمیوه و مایعات مناسب به میزان کافی استفاده کنند.

وي اظهار کرد: استفاده از میوه‎ها نیز می‎تواند تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تأمین کند؛ به اين منظور توصیه می‌شود از انجام تمرین‎هاي ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و بلافاصله پس از افطار پرهیز شود.

مدير نظارت بر مواد غذايي و محصولات آرایشی و بهداشتي دانشگاه به محدود کردن استفاده از نمک، غذاهای سرخ شده و شیرینی‌ها با شکر زیاد در تغذیه ورزشکاران اشاره كرد و افزود: ورزشكاران بايد از مصرف اين نوع مواد غذايي بشدت پرهيز کنند و از میوه‎های خشک‎شده، مغزها، دانه‎ها، خرما و کشمش استفاده شود.

وي با تأكيد بر مصرف چهار گروه اصلی نان، غلات، میوه و سبزی، گوشت و لبنیات در وعده‎هاي سحر، افطار و شام تصريح كرد: غذاهای پر پروتئین باعث از دست دادن آب بیشتری در هنگام روزه‎داری می‌شود و پروتئین‎ها باید به اندازه نیاز مصرف شوند.

كاظم‎زاده افزود: استفاده از نان‎های سبوس‌دار و کامل، برنج، عدس یا لوبیاپلو در وعده سحری در جلوگیری از کاهش گرسنگی و افت قند خون موثر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن