Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی شناسایی 70 کودک مبتلا به اتیسم در همدان

شناسایی 70 کودک مبتلا به اتیسم در همدان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت:۷۰ کودک مبتلا به اتیسم در همدان شناسایی شدند که اگر به موقع درمان شوند دچار آسیب های این بیماری نمی شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند گفت: غربالگری اتیسم در همدان از آذرماه سال جاری شروع شده و بیش از 70 کودک مبتلا به این بیماری شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه ضریب شیوع بیماری اتیسم رو به افزایش است، افزود: در 9 شهرستان همدان غربالگری اتیسم ادر حال انجام است و کار مداخله به صورت تیمی برای این کودکان متشکل از پزشک، روانپزشک، مددکار، شنوایی‌سنجی و گفتار درمانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها یک مرکز تخصصی برای کودکان اتیسم در مرکز استان وجود دارد، تصریح کرد: تلاش شده یک مرکز تخصصی دیگر در شهرستان ملایر راه اندازی شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ابراز داشت: مرکز تخصصی اتیسم روزنه همدان به استان خدمات ارائه می دهد.

الوند خاطرنشان کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی اوتیسم در شهرستان ملایر به شهرستان های نهاوند و تویسرکان خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: خانواده ها باید به سلامتی کودکان 2 تا 5 سال خود بیش از پیش اهمیت دهند و با مراجعه به سازمان بهزیستی با انجام غربالگری اتیسم از سلامت جسمانی کودکان خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه نباید دوران طلایی که می‌توان این کودکان را توانمند کرد را از دست داد، افزود: از این رو تشخیص زودهنگام بیماری این افراد بسیار مهم است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن