Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سیگار احتمال ابتلا به سرطان حنجره را ۴۰ برابر می‌کند

سیگار احتمال ابتلا به سرطان حنجره را ۴۰ برابر می‌کند

دبیر علمی سومین سمینار تومورهای سر و گردن با بیان اینکه استعمال سیگار احتمال تومورهای حنجره را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد، عنوان کرد: اگر فردی علاوه بر سیگار مواد الکلی نیز مصرف کند، این احتمال تا ۸۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، نوید احمدی روزبهانی دبیر علمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن اظهار کرد: طی برگزاری این سمینار هر ساله یکی از سرطان‌های سر و گردن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال تومورهای حنجره و حلق تحتانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و پزشکان کشور در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه درمان، تشخیص و بهبود که در کشور امکانپذیر شده است به تبادل نظر خواهند پرداخت.

دبیر علمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن گفت: تومورهای بسیاری ناحیه سر و گردن را درگیر می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به تومور حنجره اشاره کرد.

وی بیان کرد: تومور حنجره با علایمی مانند اختلال در تکلم و تنفس مشاهده می‌شود که در تمام رده‌های سنی بروز پیدا می‌کند.

احمدی روزبهانی با توجه به شیوع سرطان حنجره در کشور عنوان کرد: شیوع این سرطان در کشور ما در سطح آمارهای جهانی است و از هر صد هزار نفر ۲ تا ۳ نفر را درگیر می‌کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: مهم‌ترین عامل بروز این سرطان استعمال دخانیات است البته عوامل دیگری مانند آلودگی هوا نیز مطرح شده، اما مجامع بیت المللی و نتایج تحقیقات انجام شده این عامل را به طور قطعی تایید نکرده است.

به گفته وی، استعمال سیگار احتمال بروز سرطان حنجره را ۱۰ تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد.

روزبهانی تصریح کرد: اگر فردی علاوه بر سیگار مواد الکلی مصرف کند، این احتمال تا ۸۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در حوزه تشخیص، درمان، بهبود و بازتوانی بیماران در کشور حاصل شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن