Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی لو رفتن سوالات تاثیری در نتیجه امتحانات نداشت

لو رفتن سوالات تاثیری در نتیجه امتحانات نداشت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس روند رسیدگی به موضوع لورفتن سوالات امتحان نهایی با حضور مسئولان مربوطه در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، میرحمایت میرزاده  درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش اظهار کرد: در جلسه‌ای که کمیته آموزش و پرورش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و پلیس فتا برگزار کرد تمام ابعاد این قضیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مسئولان پلیس فتا گزارشی را ارائه کردند مبنی بر اینکه عده‌ای از فضای مجازی سوءاستفاده کردند تا پول‌های هنگفتی به دست آورند و سوالات سال‌های قبل را به نام سال 96 در فضای مجازی هم منتشر کرده و هم خرید و فروش کرده‌اند که تمام این عوامل دستگیر و با آنها برخورد شده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کردند که حجم وسیعی از سوالات امتحان نهایی برای هنرستان‌ها و رشته های نظری وجود دارد و برگزاری چنین امتحاناتی کار سختی است. اینکه یک مسئله کوچک هم پیش بیاید، وجود دارد.

میرزاده تصریح کرد: در یکی از استان ‌های جنوبی و در یکی از شهرهای کوچک چند دقیقه قبل از شروع امتحان طبق روال سوالات در اختیار مراقب‌ها قرار می‌گیرد که گویا از سوالات یکی از رشته‌ها عکس گرفته و فیلمبرداری شده و در فضای مجازی قرار گرفته است اما با توجه به اینکه اکثر دانش‌آموزان در جلسه امتحان حضور داشتند عملا امکان بهره‌برداری وجود نداشته است.

وی همچنین بیان کرد: بنابراین آنچه در جلسه کمیته آموزش و پرورش مطرح شد این بود که با عواملی که باعث این فضاسازی‌ها شده‌اند باید برخورد شود و جمع بندی کمیسیون نیز این بود که این مساله تاثیری در نتیجه امتحان دانش‌آموزان نداشته است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن