Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ابتلای 28 بیمار دیالیزی به کرونا در همدان

ابتلای 28 بیمار دیالیزی به کرونا در همدان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: متاسفانه ۲۸ بیمار دیالیزی در استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که هشت نفر از آنها فوت کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، ابوالفتح میرزایی اظهار داشت: در استان همدان بیش از 700 بیمار دیالیزی وجود دارد که بیشتر آنان در سنین بالای 30 سال هستند.

وی  با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا بیماران دیالیزی را نگران کرده است، ابراز کرد: این بیماران مجبورند هفته ای سه مرتبه برای انجام دیالیز به بیمارستان های مربوطه مراجعه کنند و این تردد های پی در پی خطر ابتلا به کرونا را افزایش میدهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با تاکید بر اینکه تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه برای بخش دیالیز در بیمارستانها انجام شده، تصریح کرد: همه بیماران از نظر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار گرفتهاند.

میرزایی با بیان اینکه در بخش دیالیزی بیمارستانها تمامی پروتکلهای بهداشتی رعایت میشود، اظهار داشت: حتی درب ورودی بخش دیالیز از داخل بیمارستان نیست.

وی از پرداخت وجوه مالی برای تهیه اقلام بهداشتی در بیماران کلیوی و دیالیزی خبر داد و گفت: این مبالغ به حساب بیماران واریز می‌شود تا مجبور نباشند برای دریافت خدمات از منزل بیرون آمده و به انجمن بیایند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیماران هنگام ورود به بخش دیالیز باید از ملزومات بهداشتی مانند ماسک و دستکش استفاده کنند.

میرزایی در بخش دیگری از گفتوگو با بیان اینکه 750 بیمار پیوند کلیه در استان وجود دارد، ابراز کرد: متاسفانه کرونا سبب تعطیلی پیوند کلیه در کل کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دیالیز با کمبود تخت مواجه نیستیم، تصریح کرد: همکاران ما در سه شیفت صبح، بعد از ظهر و شب به بیماران دیالیزی خدمات ارائه میدهند اما این درحالی است که بهتر است دیالیز در ساعات شب انجام نشود.

میرزایی با تاکید بر اینکه قیمت داروها بسیار گران شده و تعداد بیماران نیازمند زیاد است، ابراز کرد:   بودجه ما  فقط از محل کمکهای مردمی تامین می‌شود، بنابراین خیران  می‌توانند کمک های خود به بیماران کلیوی را از طریق شماره حساب 0203759190008 و شماره کارت 6037991899509180 نزد بانک ملی واریز  کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن