Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی انجام ۸۷۳ زایمان طبیعی در بیمارستان آتیه همدان

انجام ۸۷۳ زایمان طبیعی در بیمارستان آتیه همدان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از عملکرد سه ماهه بلوک های زایمان مراکز تابعه این استان خبر داد و گفت: حدود یک چهارم کل زایمان های استان همدان در بیمارستان آتیه انجام شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی تامین‌اجتماعی استان همدان، دکتر علیرضا صفری با ارائه گزارشی از فعالیت بلوک زایمان بیمارستان آتیه در سه ماهه اول سال 99، نوید از عملکرد مطلوب و زحمات فراوان کادر درمانی بلوک زایمان و پشتیبانی بیمارستان آتیه داشت.      دکتر صفری اعلام داشت: بر اساس گزارش سه ماهه اول سال 99 دانشگاه علوم پزشکی همدان، از 12بیمارستان سطح استان همدان که خدمات زنان و زایمان ارائه می دهند، حدود یک چهارم کل زایمان های استان همدان در بیمارستان آتیه اتفاق افتاده است.
وی افزود: این آمار وقتی اهمیت دو چندان پیدا می کند که از حیث زایمان طبیعی، بیشترین تعداد در سطح استان که شاخص مهمی در ارزیابی عملکرد بیمارستان ها  است، نیز متعلق به بیمارستان آتیه می باشد.
دکتر صفری در پاسخ به سهم بیمارستان آتیه در انجام زایمان طبیعی استان اشاره داشت که در سه ماهه اول سال جاری 873 به عبارتی حدود یک سوم زایمان طبیعی کل استان در این بیمارستان بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی همدان در خصوص ارائه خدمات تسهیل کننده زایمان طبیعی گفت: مرکز درمانی مذکور در برخی خدمات مانند استفاده از گاز طبی تسکین درد (انتونوکس) و روش های غیردارویی و زایمان است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز بیمارستان آتیه، موفقیت در اجرای طرح مامای همراه است به طوری که در سه ماهه اول سال 99، بیشترین سهم را استان همدان داشته است.
وی ادامه داد: در این طرح، بیمار علاوه بر دریافت خدمات با کیفیت مامایی بیمارستان، می تواند به همراه خود یک مامای آموزش دیده داشته باشد تا از ابتدای بارداری تا زایمان و پس از زایمان، بدون دخالت در امر زایمان، حمایت ها و مشاوره ای لازم را ارئه کند.
دکتر صفری در این خصوص اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی همدان تا امروز ۱۴ مورد مجوز عقد قرارداد با مراکز مشاوره و ارائه خدمات مامایی به دو بیمارستان تابعه داده است تا مددجویان از خدمات این مراکز در راستای ترویج زایمان طبیعی دریافت کنند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان به شاخص درصد سزارین مادران نخست در بیمارستان تأمین اجتماعی همدان که از شاخص های کلیدی ترویج زایمان طبیعی به شمار می رود، اشاره کرد و افزود: عدد 47/25 درصدی این شاخص در بین مراکز درمانی شهر همدان، کمترین آمار در سه ماهه اول را داشته و از شاخص هدف استان که تا 35 درصد است و از آن پیشی گرفته و همچنین شاخص سزارین کل، کمترین آمار در شهر همدان داشته یعنی 77/ 38 درصد است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن