Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی کودکان و سالمندان مراقب گرمازدگی باشند

کودکان و سالمندان مراقب گرمازدگی باشند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه گفت: گرمازدگی از بیماری‌های شایع فصل گرما و علائم آن در سالمندان و کودکان شدیدتر است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حبیب معصومی گفت: سالمندان، کودکان و بیماران زمینه‌ای در فصل گرما بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند و علائم آن در این افراد ممکن است شدید‌تر باشد.

او با اشاره به اینکه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ گرمای هوا بیشتر و آزار دهنده‌تر است افزود: مردم باید برای جلوگیری از گرمازدگی در این زمان در بیرون از منزل تردد نکنند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه بیان کرد: علاوه بر بی حالی، گرفتگی و انقباض‌های عضلانی، نبض سریع و ضعیف، تنفس کوتاه و سریع، افزایش دمای بدن به بیش از ۴۰ درجه، تهوع و استفراغ، سردرد، گشادی مردمک چشم، پوست رنگ پریده و ضربان قلب تند از علائم گرمازدگی است.
معصومی بیان کرد: در حالت گرمازدگی باید با انجام اقدامات مراقبتی فوری مانند انتقال فرد به محیط خنک و دارای پنکه و پوشاندن بدن با پارچه مرطوب نازک از خطر رفتن به کما جلوگیری کرد.
او با اشاره به اینکه هوای داغ و رطوبت بالا در فصل تابستان سبب تعریق زیاد و بروز حالت گرمازدگی در افراد می‌شود که نیازمند مراقبت‌های پزشکی است گفت:گرمازدگی یا Hyperthermia ناکارآمدی بدن در دفع گرما و افزایش دمای درون بدن به حدود چهل درجه سانتی گراد است که به علت فعالیت شدید یا گرمای هوا ایجاد می‌شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه یادآور شد:در صورت بروز افزایش دمای شدید به فوریت‌های پزشکی و درمان فوری برای جلوگیری از آسیب‌های جدی یا مرگ نیاز است.
معصومی گفت:این بیماری زمانی بروز می‌کند که بار اضافی بر سیستم کنترل دمای بدن وارد می‌شود و بدن دیگر قادر به خنک کردن خود نیست و بر اثر تعریق فراوان به علت گرما مایعات و املاح از بدن خارج و شخص دچار ضعف و بیحالی می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن