Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی شباهت زیاد کرونا دلتا و آنفولانزا تشخیص را سخت کرده است

شباهت زیاد کرونا دلتا و آنفولانزا تشخیص را سخت کرده است

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: قدرت سرایت پذیری بیشتر ویروس کرونا دلتا و علائم مشابه با آنفلوآنزا درمان و تشخیص را سخت کرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد طاهری متخصص میکروب شناسی و استادیار دانشگاه  گفت: باید ناحیه بینی و گلو مرطوب و خیس باشد که در این صورت ویروس بلعیده می شود و در محیط اسیدی معده از بین می رود همچنین از طریق بزاق و محتویات ایمنوگلوبینی ترشحی در ناحیه گلو می تواند باعث از بین مقدار زیادی از ویروس شود در غیر این دو حالت فرد به راحتی مبتلا می شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم به فواصل نیم ساعت آب مصرف کنند چرا که این ویروس ها در صورت حضور در ناحیه بینی و گلو با مصرف آب بلعیده شده و در نهایت با اسید معده از بین می روند، بنابراین اگر مردم این موضوع را مورد توجه قرار دهند، با مقدار زیادی از آمار مبتلایان همراه خواهیم بود.

این متخصص میکروب شناسی تصریح کرد: یکی از روش های قطع زنجیره کرونا ویروس، اطلاع رسانی فرد مبتلا به سایر اطرافیان است که سایر افراد به فاصله گذاری از فرد مبتلا توجه کنند و تا زمان نرمال شدن آزمایش فرد مبتلا از دیدار و ملاقات با وی خودداری کنند.

دکتر طاهری با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری کرونا دلتا بسیار بالاست، تأکید کرد: مهمترین عامل انتقال این ویروس بر اثر تماس های نزدیک است که اگر فرد مبتلا تماس نزدیک با سایر افراد سالم داشته باشد، سایر افراد را درگیر می کند.

وی با اشاره به این مطلب که ویروس هایی که جهش جدید پیدا می کنند باعث درگیری افراد در سنین پایین تر می شودگفت: در حال حاضر دلتا کرونا کودکان ۹ تا ۱۱ ساله را درگیر کرده است و علائم در کودکان مشهود است که با آبریزش بینی همراه است در حالیکه کرونا ویروس در گذشته با آبریزش بینی همراه نبود.

این میکروب شناس با بیان اینکه ویروس های جهش یافته به علت قدرت سرایت پذیری بالا درصد کشندگی بالاتری دارندیاد اور شد: به طور کلی جهش هایی که در ویروس اتفاق می افتد و موج جدید بیماری را به وجود می آورد جمعیت بیشتری را درگیرمی کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن