Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدان ۱۹۵ بار لرزید

همدان ۱۹۵ بار لرزید

مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری همدان از وقوع ۱۹۵ زمین لرزه در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، عزت‌اله تیموری با بیان اینکه همدان از ابتدای سال‌جاری تا پنجم شهریور ماه ۱۹۵ مرتبه لرزیده است، افزود: ۱۱۹ مورد از زمین لرزه‌ها مربوط به بخش شمالی استان بوده که از این تعداد ۷۶ مورد ناشی از فعالیت‌های معدنی است.
تیموری خاطرنشان کرد: بزرگی این زمین لرزه‌ها که ناشی از فعالیت‌های معدنی به ثبت رسیده است، بین یک تا ۱.۴ دهم ریشتر بوده است که به‌طور معمول زمین لرزه‌های کوچکی هستند.
وی با بیان اینکه در بخش جنوبی استان ۴۲ مورد زمین لرزه به وقوع پیوسته و در بخش مرکزی ۳۴ مورد ثبت شده است، گفت: تمامی این زمین لرزه‌ها طبیعی هستند.
مسئول شبکه لرزه نگاری همدان یادآور شد: بزرگترین زمین‌لرزه در این مدت با بزرگی ۳.۲ دهم ریشتر مربوط به شهرستان دمق بوده که در مورخ ۱۷ خرداد ماه ساعت ۲۱ و ۱۸ دقیقه شب به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه مقایسه کاهش و افزایش میزان زمین‌لرزه در مدت‌های مشابه علمی نیست، تصریح کرد:  برخی زمین لرزه‌ها ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده که ممکن است در مدتی کاهش یابد، همچنین تعداد وقوع زمین لرزه ها در مدت‌های مشابه نسبت به سال گذشته کار علمی نبوده و هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند.
وی به وقوع خشکسالی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: وقوع خشکسالی هیچ ارتباطی به کاهش و افزایش تعداد زمین لرزه‌ها ندارد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن