Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی احتمال رگبار باران در همدان

احتمال رگبار باران در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش پراکنده و رگباری باران(تابستانی) طی ۴۸ ساعت آینده و به دنبال نفوذ یک سامانه بارشی در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه گذشته وارد آسمان استان شده، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و شمال شرقی استان ادامه دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه مردم نواحی شمالی و شرقی استان همدان در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود، گفت: در پی فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، کبودرآهنگ به ۲۴ میلی‌متر بیشترین و رزن با چهار میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته(جمعه) اوج فعالیت این سامانه با بیشترین میزان بارش بودیم، تصریح کرد: در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر حجم ابرها در آسمان استان افزایش می‌یابد، گفت: در پی فعالیت این سامانه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان سه تا چهار درجه سانتی گراد خنک تر می شود.

وی با اشاره به امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

باقری شکیب افزود: اسدآباد و نهاوند با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه و قهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۵ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن