Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی سرعت وزش باد در همدان به ۸۰ کیلومتر می‌رسد

سرعت وزش باد در همدان به ۸۰ کیلومتر می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و بعدازظهر فردا (یکشنبه) در برخی از نقاط به ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و افزایش غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد، احتمال تشکیل گردوخاک و غبار محلی در ساعت های بعد از ظهر در برخی از نقاط وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان در روزهای آتی تغییرات محسوسی ندارد، گفت: طی سه روز آینده آسمان استان صاف است و به دلیل افزایش رطوبت هوا، دمای هوا در ۲ روز آینده ۲ درجه سانتیگراد گرم و پس از آن دوباره خنک می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان، تخریب سازه های غیر مستحکم و آسیب به موکب‌های اربعین حسینی در سطح استان وجود دارد.

زاهدی تاکید کرد: از روز سه شنبه با ورود یک سامانه جدید موجی از بارش باران استان همدان را فرا می گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: قهاوند با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و فامنین با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب صفر و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن