Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افزایش 57 درصدی طلاق در ملایر

رئیس اداره ثبت احوال ملایر خبر داد:
افزایش 57 درصدی طلاق در ملایر

 

رییس ثبت احوال شهرستان ملایر در سه ماهه اول سال گذشته 101 واقعه طلاق در ملایر به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه، امسال شاهد افزایش 57 درصدی طلاق در ملایر هستیم.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، بابک بختیاری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران شهرستان افزود:  در سه ماهه سال جاری تعداد 158 واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 وی بیان داشت:  به طور میانگین در هر روز 8.5 واقعه ازدواج و 1.7 واقعه طلاق در ملایر ثبت شده است.

وی میانگین سن طلاق برای مردان را 34 و برای زنان را 28.7 سال عنوان کرد و گفت: میانگین طول مدت ازدواج که زوجین با هم زندگی مشترک داشته اند، 7.7 سال بوده است.

و ی در ادامه از کاهش 8.2 درصدی ازدواج در شهرستان خبر داد وا فزود: از ابتدای سال جاری تعداد 790 واقعه ازدواج در سه ماهه اول امسال به ثبت رسید.

وی میانگین سن ازدواج در مردان را 28.5 و برای زنان 23.5 سال عنوان کرد.

رییس ثبت احوال ملایر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سه ماهه نخست امسال یک هزارو 380 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسید که از این تعداد 698 مورد پسر و 682 مورد دختر بوده است.

بختیاری از کاهش هشت درصدی واقعه ولادت در سه ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت  به ازای هر 100 دختر، 102 پسر متولد شده است.

مدیر اداره ثبت احوال ملایربا اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 419  موردفوتی ثبت شده است افزود: این آمار  در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.6 درصد  افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 244 نفر از فوت شدگان مردان و 175 نفر زنان بوده اند، گفت: بیشترین آمار فوت شدگان با 201 مورد، مربوط به گروه سنی 75 سال به بالا بوده و بیماری های قلبی و عروقی در صدر شایع ترین علل فوت با 165 مورد عنوان شده است.

 وی اضافه کرد: 99.8 درصد از وقایع ولادت و 98.3 درصد از وقایع فوت در مهلت مقرر قانونی به ثبت رسیده است.

بختیاری همچنین در خصوص کارت هوشمند ملی نیز بیان داشت: در سه ماهه اول امسال 11 هزارو 165 مورد درخواست برای کارت هوشمند ملی در این شهرستان ثبت شد که از این تعداد پنج هزارو 880 کارت صادر و چهار هزارو 760 کارت نیز تحویل متقاضیان شد.

وی از صدور و تحویل سه هزارو 322 شناسنامه و 33 مورد کارت شناسایی ملی در این مدت خبر داد و گفت: تعداد 83 مورد تغییر نام خانوادگی و 29 مورد تغییر نام در سه ماهه امسال انجام شد و 199 پرونده در هیات حل اختلاف ثبت احوال مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

بختیاری تاکید کرد: شهروندان ملایری می توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل لازم برای پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده و در تاریخ اعلام شده برای تکمیل ثبت نام به اداره پست مراجعه کنند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن