Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تردد دو میلیون زائر اربعین از استان همدان/ضرورت ارائه توصیه‌های بهداشتی به زائرین

معاون سیاسی، امنیتی و امنیتی استانداری همدان مطرح کرد:
تردد دو میلیون زائر اربعین از استان همدان/ضرورت ارائه توصیه‌های بهداشتی به زائرین

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: پیش بینی می شود که دو میلیون نفر از زائرین اربعین از استان همدان عبور کنند که با توجه به این موضوع باید توصیه های بهداشتی لازم جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف به زائرین ارائه شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در کارگوه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه همدان از لحاظ پوشش مخابراتی و اینترنتی وضعیت بسیار خوبی دارد، اظهار داشت: با وجود این شرایط برای فعالیت سامانه سیب به عنوان سامانه یکپارچه بهداشتی نیاز به ذخیره اطلاعات در سیستم ها و سپس ورود آن به سامانه است.

الهی تبار همچنین تصریح کرد: این طرح وزارت بهداشت همچون دیگر طرح ها، نوعی انقلاب در عرصه سلامت است و باید همکاری لازم جهت ارائه هرچه بهتر خدمات صورت بگیرد و بهره وری از ظرفیت ها به بهترین شکل انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی مزارع سبزیکاری با آب آلوده آبیاری می شوند، اظهار داشت: شهرستانها مجوز حفر چاه برای استفاده این مزارع را صادر کنند تا از آبیاری با فاضلاب جلوگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر استفاده از توانمندی استانها در اجرای پیوست سلامت، اظهار داشت: به نظر می رسد که طرح های ملی در پیوست سلامت مورد توجه قرار می گیرد و باید دید که از ظرفیت استانها و یا مشارکت مردم استفاده می شود یا خیر؟

وی افزود: سلامت مردم بسیار مورد اهمیت است و با توجه به این موضوع باید پیوست سلامت در اجرای طرح ها مورد توجه قرار بگیرد.

الهی تبار با بیان اینکه نحوه اجرای شیوه نامه پیوست سلامت در دستگاه های استان بومی سازی شود، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های کلی نظام تمرکززدایی است و این شیوه نامه نیز می تواند از تهران خارج شده و به استانها واگذار شود که نیاز به توانمندسازی دارد و همدان در این زمینه آمادگی کامل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شیر کالایی است که سلامت و بهداشت را تأمین می کند، گفت: اگر به تولید و عرضه آن نظارت نشود می تواند تهدیدکننده باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه سرانه مصرف محصولات لبنی در طول سال 300 کیلوگرم است، یادآور شد: سرانه مصرف شیر در کشور یک سوم دنیاست و باید در افزایش سرانه مصرف، مطالعات و اقداماتی صورت بگیرد تا خانواده ها رویکرد بیشتری نسبت به شیر داشته باشند.

وی تأکید کرد: در مرحله تولید، جمع آوری،حمل و توزیع شیر باید نقش دستگاه ها مشخص و این وظایف در قالب یک سند به ادارات ابلاغ شود.

الهی تبار با اشاره به تردد دو میلیون نفر از زائرین کربلا از استان همدان، اظهار داشت: در ایام اربعین باید نکات بهداشتی به زائران توصیه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه امسال آزمایشگاه آنفولانزا در استان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه تا حدی مشکلات را در خصوص شیوع آنفولانزا برطرف کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: هرچه آموزش به مردم مورد توجه قرار بگیرد در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

فرماندار شهرستان همدان نیز در این جلسه با اشاره به صدور حکم تخریب مزارع سبزیکاری که با آب آلوده آبیاری می شدند، گفت: 10 تا 12 هکتار از این مزارع با حکم قضایی تخریب شد.

علی تعالی خاطرنشان کرد: مجوز حفر دو چاه آب برای آبیاری مزارع سبزیکاری از شرکت آب و فاضلاب اخذ شده است که جهت جلوگیری از آبیاری آلوده باید حفاظت از منقول ها صورت بگیرد تا برداشت آب انجام نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن