Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی انجام سرشماری حضوری بیش از 500 هزار همدانی

فرماندار همدان خبر داد:
انجام سرشماری حضوری بیش از 500 هزار همدانی

فرماندار شهرستان همدان گفت: 51 هزار و 529 خانوار در شهرستان همدان اطلاعات خود را بصورت اینترنتی وارد سامانه سرشماری کردند و جمعیت سرشماری شده اینترنتی و حضوری شهرستان از مرز 500هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرماندرای شهرستان همدان، در نشستی با حضور مدیر اجرای سرشماری استان، عوامل اجرایی و کارشناسان فنی ستاد سرشماری شهرستان همدان از تلاشهای انجام گرفته همه دست اندرکاران ستاد سرشماری در عملیات میدانی قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیشرفت قابل توجه و رتبه برتر همدان در عملیات سرشماری حضوری گفت : با همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت خوب مردم در سرشماری حضوری بخش قابل توجهی از عملیات میدانی انجام شده و رو به اتمام است.

وی از ثبت اطلاعات 429 هزارو 908 خانوار بصورت حضوری توسط ماموران ستاد سرشماری شهرستان خبر داد و افزود: حدود 14 هزار واحد مسکونی نیز بهنگام مراجعه ماموران سرشماری در منزل حضور نداشتند که خانوار غایب محسوب میشوند.

تعالی با اشاره به پیش بینی مرکز آمار برای ثبت اطلاعات خانوارهای غایب تصریح کرد : ماموران سرشماری در مواجهه با عدم حضور در منزل اطلاعیه مخصوص خانوار غایب را که حاوی کد غایب آن خانوار و شماره تلفن ستاد سرشماری می باشد اختصاص می دهند.

وی افزود : خانوارهای غایب پس از مشاهده این اطلاعیه می توانند با کد غایب وارد سامانه سرشماری شده و مشخصات خانوار خود را ثبت کنند یا با شماره تلفن درج شده در اطلاعیه تماس و بصورت تلفنی مشخصات خود را تکمیل نمایند.

فرماندار همدان خاطر نشان کرد : 51 هزار و 529 خانوار در شهرستان همدان اطلاعات خود را بصورت اینترنتی وارد سامانه سرشماری کردند و جمعیت سرشماری شده اینترنتی و حضوری شهرستان از مرز 500هزار نفر عبور کرده است.

علی تعالی با سپاس از مشارکت مردم در این طرح ملی از خانوارهای غایب سطح شهرستان همدان خواست تا از طریق تماس تلفنی با شماره های 38320053و 38320054 یا از طریق سامانه پیامک 30006399 ضمن هماهنگی با ستاد سرشماری اطلاعات خود را ثبت نمایند.

مدیر اجرای سرشماری استان همدان نیز در این جلسه گفت : تا کنون یک میلیون و 387 هزارو 547 نفر در استان همدان سرشماری شده اند و عملیات سرشماری حضوری تا 28 آبان ادامه دارد.

سید اسکند صیدانی با اشاره به متوسط 5 درصدی خانوارهای غایب در استان همدان گفت : این میزان در سطح استانهای کشور بین 2 تا 17 در صد متفاوت است که پیش بینی می کنیم با مراجعه مجدد ماموران به خانوارهای غایب بتوانیم اطلاعات آنها را دریافت کنیم.

وی افزود : طبق محاسبه مرکز آمار بر اساس اطلاعات سرشماری سال 90 و نرخ رشد جمعیت در هر منطقه ، جمعیت هدف پیش بینی شده در شهرستان همدان برای این دوره از سرشماری حدود 702 هزار نفر است.

صیدایی اظهار کرد : تا کنون کار سرشماری  429 هزار و 908 خانوار در سطح استان بصورت حضوری انجام شده و معادل 71.7 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی افزود : تا کنون در سطح استان 22 هزارو 700 خانوار غایب داشتیم که در طول مدت زمان باقیمانده با مراجعه مجدد و افزایش ساعات کار ماموران سرشماری پیش بینی میکنیم این تعداد کاهش یابد.

سرشماری عمومی نفوس مسکن بصورت حضوری از 28 مهر ماه آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن