Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بازگشت ۳۰۰ هزار زائر اربعین به کشور

بازگشت ۳۰۰ هزار زائر اربعین به کشور

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تاکنون حدود 300 هزار نفر از زائران از مرزهای خوزستان به کشور بازگشته اند که این آمار در حال افزایش است.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار محمدرضا اسحاقی عصر دیروز(28 آبان ماه) در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون یک میلیون نفر از دو مرز شلمچه و چزابه جهت زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین عبور کردند؛ اظهار کرد: جریان سفر به عتبات عالیات و خروج زائران در دو مرز چذابه و شلمچه کماکان ادامه دارد ولی میزان خروج زائران نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده و تنها در بخش اتباع خارجی مقداری شلوغ است و هم اکنون در حال انجام تشریفات در مرز هستند.

وی ادامه داد: همچنین در مجموع تاکنون بیش از 60 هزار نفر اتباع خارجی از مرز شلمچه عبور کرده اند و این آمار در حال افزایش است.اسحاقی افزود: همچنین تاکنون حدود 300 هزار نفر از زائران از مرزهای خوزستان به کشور بازگشته اند که این آمار نیز در حال افزایش است.

وی گفت: خوشبختانه مردم سفر خود را به خوبی در طول مدت فاصله اول صفر تا بیستم صفر تنظیم کرده اند و هم رفت روند خوبی داشت هم برگشت روند خوبی دارد.فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: برای ساماندهی برگشت زائران، همکاران ما به همکاری همه دستگاههای زیربط  به خصوص مجموعه پایانه ها، وسایط نقلیه عمومی شهری را برای جابجایی زائران در داخل خوزستان در مسیرهای خرمشهر به اهواز و همچنین بستان به اهواز در نظر گرفته اند و همچنین وسایط نقلیه بین شهری را برای جابجایی به دیگر استانها تهیه کرده اند.

وی افزود: در هر آن 300 دستگاه اتوبوس در دو پایانه چزابه و شلمچه در حال ارائه خدمات و انتقال زائران هستند. 7 رام قطار برای مراجعت زائران به عمق کشور پیش بینی شده و خوشبختانه روال عادی و قابل کنترلی در رفت و برگشت داریم.

اسحاقی گفت: تنها توصیه ما این است که کسانی که قصد سفر به عراق در فرصت باقی مانده را دارند حتما توجه کنند تنها کسانی می توانند از مرز عبور کنند که دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند و در غیر این صورت به مرز مراجعه نکنند زیرا هم خودشان را به زحمت می اندازند و هم برای سایر زائرانی که تشریفات قانونی را انجام داده اند مزاحمت ایجاد می کنند.

وی افزود: زائرانی که در حال بازگشت به کشور و رفتن به شهرهای خود هستند، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از آنجا که خستگی راه دارند، برای ساعاتی هم که شده در مواکب مستقر در مسیر استراحت کنند و بعد از استراحت عزیمت کنند تا در فاصله رسیدن به مقصد دچار مشکل نشوند.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: تاکنون حادثه قابل ملاحظه ای که منجر به فوت یا جرح شدید شود، نداشته ایم و حوادث رخ داده سطحی بوده است و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات توسط زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی آمده اند، از این پس نیز مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از آنجا که دو موج رفت و برگشت زائران را داشتیم، برای برگشت زائران نیز همچون رفت در این مسیر سازماندهی و تمهیدات لازم اتخاذ شده است و اکنون در استان خوزستان همان آرایش قبلی که برای ورود گرفته بودیم را داریم.

اسحاقی با اشاره به استفاده از سگهای پلیس در مرز نیز گفت: سگهای پلیس برای شناسایی و تشخیص مواد مخدر که حمل آن در عراق مجازات سنگینی دارد، استفاده می شوند. البته دولت عراق در این رابطه همراهی می کند اما برای کسانی که حتی کمترین مقدار مواد مخدر را همراه داشته باشند حداقل 6 ماه حبس تعیین کرده اند و در پاره ای موارد نیز حبس های طولانی تر در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: طبیعی است که باید به مقررات دولت عراق احترام بگذاریم و لذا تکلیف داریم تا برابر ضوابط قانونی عمل کنیم. در این زمینه در بحث کشف موادمخدر، موارد جزئی داشته ایم و سطحش بالا نبوده است.فرمانده انتظامی خوزستان گفت: همچنین سگهای پلیس در سایر موضوعات و مواد خطرناکی همچون مواد منفجره و غیره نیز قابل استفاده هستند.

وی افزود: تمام توان انتظامی استان خوزستان از صفر ورودی در محل پل زال تا نقطه صفر مرزهای شلمچه و چزابه مشغول به کار هستند؛ بیش از 18 هزار نفر از نیروهای ناجا در این زمینه به طور مستقیم مشغول ارائه خدمات هستند و یک هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز برای جابجایی و تردد نیروها پیش بینی و به کار گرفته شده است.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن