Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی سازمان های مردم نهاد رقیب دولت نیستند

معاون استانداری همدان:
سازمان های مردم نهاد رقیب دولت نیستند

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد رقیب دولت نیستند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ابراهیم الهی تبار در نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد استان در حوزه گردشگری با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: در ابتدای کار دولت یازدهم، کمتر از 50 سازمان مردم نهاد در استان همدان وجود داشت اما امروز بیش از 300 سمن در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این سمن ها در قالب هشت گروه کاری فعال هستند، اظهار داشت: اعتقاد مدیریت ارشد استان بر این بوده که باید از ظرفیت های مردمی استفاده کرد و بهترین، مؤثرترین و پویاترین نهاد اثرگذار در جامعه سازمان های مردم نهاد هستند.

وی با بیان اینکه سه موضوع بحث روز است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، برجام و آسیب های اجتماعی سه موضوع مورد اهمیت کشور هستند که نقطه تلاقی این سه بحث که می تواند در تعامل با اقتصاد جهانی و توجه اقتصاد درونی جامعه اثرگذار باشد، توجه به بخش گردشگری است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه همدان در حوزه بوم‌گردی غنی است، یادآور شد: باید به این ظرفیت‌ها به شکل جدی توجه شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت بالای شهر لالجین در خصوص سفال، خاطرنشان کرد: امید می رود که با توجه به تبدیل شدن لالجین به عنوان شهر جهانی، در راستای توسعه آن بیش از پیش گام برداشته شود.

الهی تبار با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد یار و همراه دولت در اجرای طرح ها هستند، گفت: سازمان های مردم نهاد رقیب دولت نیستند بلکه به عنوان همراهان دولت به شمار می روند.

توقعات در بخش گردشگری فراوان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه در سال جاری برنامه خوبی در حوزه گردشگری تدوین شده است، اظهار داشت: گردشگری چند سالی است به عنوان یک صنعت مهم مطرح شده و نگاه اقتصادی به این بخش سابقه چندانی ندارد.

محمود رضا عراقی ادامه داد: توقعات در بخش گردشگری فراوان است اما این توقعات عملیاتی نشده است.

عراقی با بیان اینکه برای پاسخگویی به توقعات باید ساختارها را تأمین کرد و اعتبارات نیز تأمین شود، خاطرنشان کرد: امید می رود که با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش گردشگری، توقعات دغدغه مندان پاسخ داده شود.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر سازمان میراث فرهنگی سایر دستگاه ها نیز باید از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استفاده کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن