Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلمپ 8 مركز عرضه قليان در همدان/ امحای 8 هزار قليان

پلمپ 8 مركز عرضه قليان در همدان/ امحای 8 هزار قليان

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب هشت مركز عرضه قليان در همدان خبر داد و گفت: در سال جاری 8 هزار قليان از شهر همدان جمع‌آوري و امحا شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان ، مهندس حسین خالقی‌مجد با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرستان همدان در زمینه عدم مصرف قلیان در فضاهای باز نمی‌تواند جلوی مردم را بگیرد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید آگاهی‌های لازم نسبت به مضرات مصرف قلیان داده شود.

وی گفت: پس از برگزاری جلسات مختلف، قرار بر این شده تا سازمان‌هایی مانند زیباسازی یا فضای سبز شهری نه تنها در شهر بلکه در استان در خصوص نصب تابلوهای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن گردشگری اقدام کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در این زمینه اقداماتی انجام شده و در برخی از پارک‌ها این تابلوها نصب شده‌اند، افزود: البته در برخی از پارک‌های همدان این تابلوها نصب نشده است و در بعضی از شهرستان‌ها خوب کار شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این شده توسط شهرداری‌ها نسبت به مضرات استعمال دخانیات و مجاز نبودن مصرف آن، اطلاع‌رسانی شود، گفت: تأکید بر نصب تابلوهای فلزی برای داشتن مقاومت در مقابل باد انجام شده است.

خالقی‌مجد با بیان اینکه کلانتری‌ها به طور مستمر هر چند روز یکبار در پارک‌ها نظارت دارند تا قلیان مصرف نشود، افزود: برگزاری گشت مشترک با ناجا برای برخورد با استفاده از قلیان از دیگر موضوعات است.

وی با بیان اینکه باید سایر دستگاه‌ها در این موضوع مداخله کنند تا کمتر شاهد مصرف قلیان در فضاهای عمومی باشیم، ادامه داد: طبق گذشته، اماکن سرپوشیده عمومی کنترل می‌شوند و با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری با متخلفان برخورد خواهد شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در یک ماه گذشته، حداقل 8 مورد پلمب اماکن سرپوشیده متخلف را داشته‌ایم، افزود: با همکاری اداره اماکن، بازرسی مشترک از اماکن عمومی سرپوشیده انجام شده و قلیان‌ها جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در هفته ملی مبارزه با سرطان با همکاری شهرداری بالغ بر 7 هزار قلیان جمع‌آوری شده است که در طول یکسال گذشته امحا شد، افزود: 4 هزار و 500 قلیان توسط مرکز بهداشت شهرستان در طول سال دپو شده بود و بقیه متعلق به شهرداری بود که با دریافت دستور از مقام قضایی امحا شدند.

خالقی‌‌مجد گفت: این دومین باری است که قلیان‌های جمع‌آوری شده از شهر را امحا کردیم که با احتساب قلیان‌های قبلی بالغ بر 8 هزار قلیان جمع‌آوری شد که کار آسانی نبود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن