Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پرداخت مستمری به 7 هزار و 935 نفر از معلولان در همدان

پرداخت مستمری به 7 هزار و 935 نفر از معلولان در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: خدمات سازمان بهزیستی به همه ارائه می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید رضا الوند اظهار داشت: بیش از یک چهارم جمعیت استان از خدمات بهزیستی شامل مهدهای کودک، خانه سالمندان، مرکز مشاوره، مرکز ترک اعتیاد و حوزه های توانبحشی، اجتماعی و پیشگیری بهره می برند.

وی افزود: در حال حاضر در استان همدان تمامی معلولان  شناسایی شده که نیازمند ارائه خدمت بوده اند، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند که 7 هزار و 935 نفر از این افراد در حوزه توانبخشی مستمری ماهیانه، کمک هزینه درمان، آموزش و...  دریافت می کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز توانبخشی بهزیستی، اظهار داشت: 12 مرکز شبانه‌روزی در استان همدان فعال است که امسال به 1150 نفر خدمات توانبخشی، درمانی، نگهداری و مراقبتی ارائه شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ابراز داشت: در 16 مرکز روزانه نیز خدمات توانبخشی در زمینه‌های جسمی، روانی، ذهنی و سالمندی .... به 960 نفر ارائه شده است.

الوند خاطرنشان کرد: این مراکز بر اساس دستورالعمل تخصصی مربوطه با بهره‌گیری از تجهیزات و فضاهای مورد نیاز همچنین نیروی انسانی متخصص، متناسب با نیازهای گروه هدف، خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه می‌دهند.

وی گفت: در مراکز شبانه روزی سعی می شود از افراد مجهول الهویه نگهداری شود و تحت مراقبت و آموزش مهارت‌های لازم قرار می‌گیرند.

وی افزود: توسعه مراکز روزانه از اهداف سازمان بهزیستی است و در این صورت نیاز به توسعه مراکز شبانه‌روزی مراقبتی کاهش یافته و معلولان شانس زندگی در محیط خانواده را از دست نخواهند داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن