Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مهمترین هدف ارزیابی عملکرد اثربخشی فعالیت‌های سازمان‌هاست

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
مهمترین هدف ارزیابی عملکرد اثربخشی فعالیت‌های سازمان‌هاست

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان مهمترین هدف ارزیابی عملکرد را اثربخشی فعالیت‌های سازمان‌ها عنوان کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در دوره آموزشی - توجیهی  ارزیابی عملکرد که با حضور سازمان اداری استخدامی و کارشناسان وزارت متبوع و کارشناسان ارزیابی عملکرد دستگاه های تابعه 10 استان غرب کشور در سالن عین القضات همدانی برگزار شد، گفت : به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد مقاومتی ادامه روند رو به رشد و کاهش آسیب پذیری هاست واین تعبیر همانا رسالت و جایگاه مدیریت عملکرد را در کشور می رساند چرا که هدف از مدیریت  ارزیابی عملکرد ادامه روند رو به رشد  و تعالی سازمانهاست.

توصیفیان گفت: هر سازمانی برای آگاهی از میزان تحقق اهداف تعیین شده در برنامه استراتژیک، مطلوبیت و کیفیت فعالیتها و نتایج عملکردش در محیطهای پیچیده و پویا، نیازمند برقراری نظامهای مناسب پایش و کنترل عملکرد خاص خود است. فقدان چنین نظامی به معنی عدم برقراری ارتباط با محیط درونی و بیرونی سازمان بوده که درنهایت افول سازمانهای باز، پویا و فعال و در نهایت جامعه را در پی خواهد داشت.

وی افزود: پیروان مدیریت دولتی جدید بر این باورند که زمانی سازمان های دولتی را می توان موفق قلمداد کرد که نتایج و بازده عملکردی آنها قابل سنجش عینی مثبت باشد، این عامل سیاست ها و خط مشی های دولتی را نیز تحت تاثیر شدید قرار داده است.

وی با اشاره به این نکته که بدون ارزیابی عملکرد بر مبنای عوامل و شاخص های کلیدی، هیچ تغییر و بهبود پایداری در کیفیت عملکرد سازمان ها اتفاق نخواهد افتاد، گفت: از آنجا که عملکرد اصلی مدیریت، ارزیابی عملکرد برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های اصلی سازمان است، ارزیابی عملکرد یکی از نیازهای اصلی ادارات و سازمانهاست.

توصیفیان تصریح کرد: مدیران با استفاده از برنامه ارزیابی عملکرد از نقاط قوت و ضعف حوزه مدیریتی خود آگاه شده و با بهره جستن از برنامه های اصلاحی به رشد و بالندگی سازمان توجه خواهند کرد. امروزه در همه سازمانها، واحدهایی متکفل انجام این وظیفه شده اند. برای اینکه ارزیابی عملکرد به نحو موثری انجام گردد تلاش زیادی در رابطه با طراحی شیوه های مناسب ارزیابی صورت گرفته است و کتب و مقالات بسیاری در این زمینه به رشته تحریر درآمده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: وقتی از مدیریت عملکرد سخن می‌گوییم، مردم به یاد ارزشیابی و سنجش عملکرد می‌افتند. اما، مدیریت عملکرد گستره‌ای بسیار وسیع‌تر از این دارد. ارزشیابی‌های برخوردار از چارچوب مناسب باید ارائه‌دهنده چکیده‌ای از یک گفتگوی سالانه در حال تکوین باشند. تمرکز صرف بر یک فرم ارزشیابی سالانه موجب کج‌فهمی و کم‌ارزش شمردن مدیریت عملکرد می‌شود.

وی در ادامه افزود: مدیریت عملکرد به عنوان یک نگرش نوین مدیریتی نقش اساسی در هدایت و ترکیب مولفه های کیفیت در سازمان ایفاء و به شکل مطلوب و اثر بخش بر فرایند کیفیت، مدیریت می نماید. با مدیریت عملکرد می توان زمینه ها و بستر لازم برای پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر را فراهم نمود. در توسعه کیفیت عوامل و مولفه های مختلفی در سازمان درگیر هستند که اگر همه آنها به کار گرفته شوند کیفیت، چند بعدی شده و مزیت رقابتی برای سازمان ایجاد می نماید. در این زمینه مدیریت عملکرد با یک روش جامع نگر کلیه عوامل و مولفه های ریز و درشت درگیر در کیفیت را مدیریت کرده و نهایتا عملکرد مطلوبی از آنها بدست می آید. مدیریت عملکرد ضمن بهبود شایستگی فعلی افراد و کل سیستم برای کیفی کار کردن، ایجاد ارتباط بین شایستگی فرد با کارکرد واقعی شان را نیز مدنظر دارد.

توصیفیان در پایان اظهار داشت: مدیریت عملکرد ابزار بهبود عملکرد سازمانی را از راه ارتباط و تعدیل اهداف و نتایج فردی،‌ گروهی و سازمانی فراهم می‌آورد. علاوه بر آن ابزاری برای شناسایی و تشویق عملکرد برتر و اداره کردن امور براساس نتایج ارزیابی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن