Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برخورد با 41 دستفروش دوره‌گرد در همدان/ 18 مرکز عرضه قلیان در همدان پلمب شد

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان:
برخورد با 41 دستفروش دوره‌گرد در همدان/ 18 مرکز عرضه قلیان در همدان پلمب شد

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معدوم‌سازي بيش از 23 تن مواد غذايي فاسد و غيرقابل مصرف با اجراي طرح سلامت نوروزي در همدان خبر داد و گفت: در اين مدت با 41 دستفروش دوره‌گرد در همدان برخورد شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حسین خالقی‎مجد با اشاره به پایان طرح سلامت نوروزی و میزان بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی طی ایام نوروز، اظهار کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی به مدت 45 روز،  13 هزار و 228 مورد از این اماکن بازدید شد.

وی از صدور 74 مورد اخطار بحرانی برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی در همدان خبر داد و گفت: 161 مورد اخطار غیر بحرانی نیز برای مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی صادر شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان به معرفی 75 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی و عمومی به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود:‌ 171 مورد نیز از مراکز عرضه قلیان مورد بازدید قرار گرفته و 18 مرکز به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از پلمب 18 مرکز عرضه قلیان طی 45 روز با همکاری اداره اماکن در همدان خبر داد و گفت: 2 هزار و 705 کارت تندرستی برای کارکنان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و مکان بین راهی و عمومی صادر شد.

خالقی‌مجد با اشاره به 100 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی در همدان، خاطرنشان کرد:  117 مورد از سامانه آبرسانی آب بازدید و 246 مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی انجام شد.

وی با اشاره به انجام 3 هزار و 324 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در ایام نوروز، بیان کرد: 23 هزار و 620 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شامل مواد گوشتی، لبنی، روغنی، ادویه‌جات، شربت و ترشیجات کشف و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به 28 مورد رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190، گفت: به 166 مورد شکایات تلفنی و حضوری مردمی نیز رسیدگی شد.

وی از 41 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد خبر داد و افزود: در طول اجرای طرح مراکز و اماکن عمومی حساس سه بار توسط بازرسان و کارشناسان بهداشتی مورد کنترل قرار گرفتند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن