Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آماده‌سازی شغلی مددجویان بهزیستی در همدان

آماده‌سازی شغلی مددجویان بهزیستی در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: با آماده سازی شغلی می توان گامی در جهت توانمندسازی مددجویان برداشت.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: در نگاه اول مددجویان بهزیستی به دو گروه قابل بازتوان و غیر قابل بازتوان تقسیم می شوند که تمرکز برنامه های توانمندسازی بهزیستی استان در جهت توانمندسازی گروه قابل بازتوان است.

وی افزود هرچند سازمان بهزیستی دستگاهی اجتماعی است و متولی اشتغال نیست و فقط تسهیل‌گر در این زمینه است ولی برنامه های بهزیستی استان به گونه ای طراحی و اجرایی خواهد شد که تمامی مددجویان فرایند آماده سازی شغلی را طی کنند و حداقل با یک حرفه شغلی آشنا شوند.

الوند در این خصوص گفت: رایزنی های لازم با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی و حرفه ای و... در زمینه گسترش همکاری ها و تسهیل فرایند حرفه آموزی و اشتغال مددجویان انجام شده و بازدیدهایی نیز از سوی مسئولین دستگاهها از مراکز تحت نظارت سازمان به منظور آشنایی با فرایند کاری و پیاده سازی برنامه های انجام شده است.

الوند در ادامه یادآور شد: تمامی فرزندان مراکز شبانه روزی از سن 15 سالگی می بایست حداقل یک حرفه شغلی را فرا بگیرند و در سنوات بعد تا سن 18 سالگی ضمن فراگیری حرفه مورد علاقه خود بصورت استاد شاگردی به تمرین این حرفه بپردازند.

مدیرکل بهزیستی استان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات اثربخشی در سازمان بهزیستی در خصوص تحقق شعار سال انجام پذیرد، کما اینکه تمرکز برنامه های بهزیستی استان بر آماده سازی شغلی مددجویان خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن